Nyitvatartás
H.: 9-17, K.-P.: 8-17
Szombat: 9-12
Várható szállítási idő
Jelenleg 1-5 nap! Pontos száll. időről érdeklődjön telefonon!
+36 76 328 633
Ügyfélszogálat
Kategóriák
Főoldal Termékek Szolgáltatások Szervíz Használt Motorbérlés Hírek Rólunk Belépés Regisztráció Profil
Suzuki
tovább
Yamaha
tovább
Kawasaki
tovább
Vásárolj minimum 30.000 Ft értékben és a szállítási költséget átvállaljuk.*
Webáruházunk feltöltés alatt áll , ha nem találod a keresett terméket, érdeklődj telefonon!

TOP termékek
Hírek
2019.08.27 17:22

2019 Motogp 12. Silverstone – Gondolatok

2019 Motogp 12. Silverstone – Gondolatok
Szerző: Király László – Gp-king
2019.08.27.

 

A botrányos körülmények között elmaradt 2018-as Silverstone-i fiaskó után ránk fért már egy jó kis Britt nagydíj. A pálya teljesen új aszfaltot kapott, a huplik és egyenetlenségek java részt eltűntek, a vízelvezetéssel kapcsolatos problémákat is orvosolták a felújítás folyamán. Az utóbbi változtatásokat ezen a hétvégén a versenyzők legnagyobb örömére nem tesztelte a mezőny, az új borítás tapadását illetően viszont nagy volt a kíváncsiság.

 

Egy éve ennyit láthattunk a Motogp motorokból a versenynapon

 

Péntek délelőtt azután mindenki megnyugodhatott, az új aszfalt ragad, mint a légypapír, amit mi sem bizonyít jobban, mint a tapadásra legérzékenyebb Yamahák látványos feltámadása. A verseny szimulációt illetően legfontosabb délutáni FP2 és FP4-es edzéseken az első négy helyezettből három, Quartararo, Rossi és Vinales is befért az első négy közé. Hogy a Hondáknak ez a pálya nem nagy barátja az egész hétvégén sütött az eredményekből: A második legjobb Hondás Cal Crutchlow 5. helynél nem tudott jobb helyezést elérni, míg a mostanság igen jól szereplő Nakagami legjobb helyezése a 9. volt a szabadedzéseken. Mindegy, majd Marquez megoldja, gondolhatják a HRC-nél és mi tagadás, ez a taktika az esetek többségében működni is szokott. A Ducati háza táján Dovira és a friss-ropogós 2020-as szerződéssel rendelkező Jack Millerre hárul a munka oroszlán része, Petrucci a gyári szerződés aláírása óta teljesen kipukkadt, sok víz lefolyt már a Dunán a dicső Mugello-i győzelem óta. Petrux a szabadedzéseken rendszerint a 9-14. hely környékén őgyeleg, a Ducati személyzeti vezetői pedig a versenymotor fejlesztésén felül valószínűleg egy időgép kikísérletezését is előirányozták már a csapat számára. A fluxus kondenzátort minden bizonnyal 2018 május 30-ra állítanák, épp egy nappal Jorge Lorenzo kirúgásának dátuma elé. Mindegy, a Ducati idén is azzal főz, amije van. Végső soron örülhetnek az örök második helynek és annak, hogy legalább Dovizioso és Jack Miller igyekeznek kapkodni a bokájukat.

Hol a többi Ducati ?

 

 Az edzéseken amúgy az újfent villámgyors Fabio Quartararo és a hátsó kereket féktávon folyamatosan 30 cm-el a talaj felett tartó Marc Marquez uralta.

 

 

A Q1-ből a nagyágyúk közül egyedül Dovinak kellett megküzdenie a Q2-es részvételért, ahol aztán megint Marquezes sakkjátszmát láthattunk: A 93-as Mugelloban kezdte el a kvalifikációs taktikázást, Spielbergben és ezen a hétvégén is végig élvezhettük az előadást. Az ügyeskedés nem túl bonyolult, de igen célra vezető.  Amíg a többiek az első szett soft gumival tehetetlenkednek, Marquez azonnal tol egy igen erős, 3.-4. helyre mindenképpen elég gyors kört.  Utána a boxban friss szoft gumit kap a hátsó felnire mindenki, de Marquez a többiekkel ellentétben már nincs lépés kényszerben. Nyugodtan várhat, amíg valaki megkezdi a gyors körét. Ezután ha valaki megindul, Marc simán választhat: Katarban Petrucci, Mugelloban Doviziozo és Ducatik izomerejét használva kampózott kicsit, rendre a célegyenesre időzítve a vörösök utolérését és használva azok szélárnyékát. A másik variáció, hogy egyszerűen csak referenciának használhatja valamelyik versenytársát, jelen esetben a fantasztikus köridőt repesztő Valentino Rossit. Ha senki nem indul meg neki úgy is jó, hiszen már van egy kellően erős köre. Persze a többieknek muszáj menniük, ha nem akarnak a harmadik sorból rajtolni, ami a jelenlegi nagyon szoros mezőnyben kész öngyilkosság. Azokon a pályákon ahol Marc és a Repsol Honda erős, természetesen nincs szükség ezekre a taktikai sakkjátszmákra, meg lehet oldani a dolgot erőből is. Ha tehát Marquez-t trükközni látjuk a Q2-ben, biztosak lehetünk abban, hogy bizonyos értelemben, hátrányban van valamelyik versenytársával és annak motorjával szemben az adott pályán. Tehát esély van egy szoros versenyre, ahol verhető a 93-as. A hétvége sötét lova Alex Rins volt, aki a négy szabadedzést teljes egészében beáldozta a verseny szimuláció oltárán, minden gumi keveréket kipróbált az új, a Michelin mérnökei számára is ismeretlen aszfalton. Még az egyenesen a Q2-be vezető gyors kört is beáldozta, hiszen a csapat már ekkor érezte, hogy megvan a verseny tempó. Az egyetlen versenyző, aki idén érdemben tudta veszélyeztetni  Marquez egyedülálló képességét egy irdatlanul gyors kvali kör összerakására az újonc  Fabio Quartararo. Őt ezen a hétvégén megtréfálta a technika:  A Petronas Yamaha műszerfala hibajelentéseket mutatott, így Fabio gyorsan visszatért a boxba, második motorjának első kerekét azonban nem gumizta át a csapat. Amúgy sem lett volna könnyű dolga a franciának, mert Marc Marquez újabb rekordot beállítva elképesztő körrekorddal szerezte meg 120. versenyén 60. edzés elsőségét. 50%-os arány… pfff…

 

A rajtsorrend:

1. Marc marquez 2. Valentino Rossi 3. Jack Miller (aki szépen másolja Marquez kvali taktikáját, ezúttal épp Marquezt használta felvezetőnek) 4. Fabio Quartararo (használt első gumin) 5. Alex Rins 6. Maverick Vinales. Négy darab sornégyes gép az első hatban, ebből három Yamaha. A hétvége ezen pontján, mindenki szoros, 6 -7 résztvevős csatára számított a vasárnapi futamot illetően. Aztán mégsem így történt…

 

1. Alex Rins - Team Suzuki Ecstar: Alex élete és a szezon második Motogp győzelmét szerezte meg a hétvégén.

 

A hasonlóság, hogy mindkét alakommal egy-egy élő legendát kellett maga mögé utasítania, Texasban Valentino Rossit, Silverstone-ban Marc Marquezt. A különbség azonban ennél sokkal nagyobb a két győzelem között, ezúttal a Motogp jelenlegi koronázatlan (és koronázott) királya is részt vett a közdelemben és Alexnek ellene sikerült győzelmet kicsikarnia. A két spanyol köztudottan nem rajong egymásért, emlékezhetünk Brnoi edzésen történt afférjukra. Aki nem emlékszik rá, részletes leírást talál róla a Brno-i Gp elemzésben, itt: https://www.rodeoride34.hu/spg/183844,140902/2019-Motogp-10-Brno-Gondolatok

 

Ezen felül a két spanyol mind versenyzői stílusban és habitusában, mind pedig az általuk használt technikát illetően tűz és víz egymáshoz képest. Marquez üsd-vágd-nem apád stílusával szemben Alex finoman, vaj puhán vezeti az ebben tökéletes partner Suzuki GSX-RR-t. Nyoma sincs a féktávon a levegőben táncoló hátsó keréknek, az első és hátsó kerék szinte mindig egy vonalban van, a kanyartempó a mezőnyben a leggyorsabb. A finom stílusnak és a Suzuki zseniális váz-futómű kombinációjának, illetve a lágy teljesítmény leadásnak köszönhetően, majdnem mindig marad a futamok végére gumi. Alex ezeket a különleges adottságokat és a sornégyes technika számára legkedvezőbb, old school vonalvezetésű pálya kínálta lehetőséget használta ki és ötvözte szenzációsan okos versenyzéssel. Ezen felül a szerencse is segített a Suzuki első számú pilótájának. A futam első kanyarjában az ívről lesodródva tapadást veszített a GSX-RR hátsó gumija.

 

Az őt követő Quartararo túl gyorsan volt kénytelen korrigálni, hirtelen visszacsukott gázkar hatására High-side bukás és Doviziozo horror balesete lett a végeredmény.

 

Az incidens okán két komoly esélyes is búcsúzott a versenytől, és az élboly is szétszakadt, Alex pedig gyorsan maga mögé utasította a rajt után második helyen motorozó Valentino Rossit.  Rins a futam hátra levő részében olyasmit csinált, amit csak az érzett technikai főlény birtokában szokott tenni egy versenyző: szépen türelmesen végig kísérte Marquezt a futamon. A rovarokat mikroszkóppal vizsgáló tudós alaposságával tanulmányozta és térképezte fel ellenfele gyenge pontjait illetve erősségeit. Alex megbizonyosodott arról, hogy Marquez verseny tempója nem lesz elegendő a szökéshez, sokszor mellé gurult, majd lemaradt 3-4 motorhosszal, amit a kanyargós részeken könnyedén behozott. A motorsport kegyetlen, mint maga az élet, a futamot újra és újra nézve Alex egyre inkább azokra a rossz kisfiúkra emlékeztet, akik a kitépett szárnyú legyek kínlódását voltak képesek órákon át figyelni gyermekkoromban. Marquez ugyanis szenvedett ezen a futamon, de leírni őt, még ilyen körülmények között sem szabad, és ezzel a Suzuki versenyzője is tisztában volt. Alex Rins zsenialitása ezen a versenyen nem abban nyilvánult meg, hogy a Mint villám klasszikus film és a verdák mesefilm szereplőihez hasonlóan a futam végén eljátszotta a „kívülről jön – nem, belülről jön” játékot, hanem abban, hogy képes volt fegyelmezetten lekövetni Marquezt és amikor „véletlenül” mégis a világbajnok elé került, volt elég önfegyelme visszacsukni a gázkart. Egy másodperccel lassítva a köridőt újra maga elé engedte honfitársát.

 

Így azután Marqueznek a futam végéig halvány fogalma sem volt arról mit és hogyan csinál Rins, milyen állapotban vannak a gumik a motorján, mik a gyenge és az erős pontjai. És ezen az sem változtat túl sokat, hogy Alex lányos zavarában elszámolta a köröket és már az utolsó előtti körben megtámadta a 93-ast. Így az a nagyszerű helyzet állt elő, hogy egy napon belül „két alkalommal is sikerült elvernie” a világbajnokot: az általa utolsónak gondolt 19. körben 0,001 másodperccel, és a 20. körben 0,013 másodperccel! :)

 

Csak így tovább Alex!

 

2. Marc Marquez - Repsol Honda Team: Marc 58 pontos előnnyel érkezett a brit nagydíjra, de természetesen ez semmit nem változtatott a Motogp-t 2013-as érkezése óta uraló versenyző hozzáállásán. Az idei megerősödött Honda 2014-hez hasonlóan újra képes a folyamatos győzelmekre, persze a HRC produkciója továbbra is igazi one man show. A sérüléséből lábadozó Lorenzo, a futamokra majd egy kiló fémet a bokájában magával szállító Cal Crutchlow és az idei évben amúgy szépen teljesítő Takaki Nagagami nyomokban sem képesek a 93-as fenomén teljesítményét leutánozni.

Marquez a jelenlegi mezőny legbrutálisabb ragadozója, aki képtelen meghazudtolni önmagát. Nem számít a pontelőny, a legnagyobb rivális Dovizioso kiesése, a V4-es technika hátránya bizonyos pályákon. A 93-as számára nem létezik csak a stift gáz és a Repsol Honda olyan szintű sanyargatása, ami az egész mezőnyben példátlan. Persze tudjuk, hogy megy ez. Biztathatjuk a tigrist, hogy ne harapjon, ne karmoljon, soha nem lesz belőle szoba cica. A Silverstone-i pálya vonalvezetése egyértelműen kedvezőtlen a v4-es blokkal szerelt technikák számára, nem véletlen, hogy a győzelemért harcoló Marquez mögött a legközelebbi nem sor 4-es blokkal szerelt gépek 19 másodpercet kaptak a győztes Alex Rinstől. A Repsol Honda (persze kizárólag Marquez által irányítva) valahol a Ducati point and Shoot (értsd: célozd meg a következő kanyart, gyorsíts, fékezz brutálisan, majd parkold le a motort a kanyar közepén) és a sornégyesek (kanyar közepén gyűjts 5-8 km/h plussz tempót így tompítsd a kigyorsításokon és az egyenesekben összeszedett hátrányt) technika között helyezkedik el. Ezen a hétvégén Marc szépen végig motorozhatott volna a második helyen számolgatva a pontokat. Mégsem tette, megcsinálta a munka java részét, pedig aki elől megy, mindenből többet fogyaszt: gumiból, benzinből, koncentrációból és fizikumból is. És mint már oly sokszor, újra sorba állt egy jó nagy sallerért. Ne bánjuk, gondoljunk arra, mekkora unalomba fulladt volna az osztrák GP és a Silverstone is, ha kivesszük a képletből a 93-as számú versenyző minden áron való győzni akarását. Ne változtass Marc, minden féktáv, kigyorsítás, és könyökön fordulás élmény az értő közönség számára, köszönjük, hogy félig már zsebben lévő bajnoki címmel és kopott hátsó gumival sem csukod vissza a gázt. Még egy nehezebb helyszín, Misano vár a világbajnokra, utána Aragon, ami igazi hazai pálya.

 

3. Maverick Vinales - Monster Energy Yamaha Motogp: Vinales 2016-os, még a Suzuki versenygépének nyergében megszerzett győzelme után újra nagyot ment Silverstone-ban. Mindössze 0,620 másodpercet kapott a győztestől, ami jól mutatja, hogy a Yamahánál megindult valami a versenygép helyes beállítását illetően. További pozitív jelzés a Yamahás számára, hogy közel 11 másodpercet tudott kiosztani az amúgy egész hétvégén erős formát mutató csapattárs Valentino Rossinak.

 

4. Valentino Rossi - Monster Energy Yamaha Motogp: Rossi teljesítménye már pénteken jelezte, hogy ezen a hétvégén akár a győzelemért, de minimum a dobogóért is jó eséllyel szállhat harcba. A második rajtpozíció megszerzése óriási pozitívum, a veterán hangulatán is látszott, ez lehet az a hétvége, ahol megtörhet a jég és Texasi második helyezés után megindulhat a kilábalás a gödörből. Rossi fénykorát idéző módon fickándozott jó kedvében, nem sejtette még, hogy az eddigi szezon harmadik legmelegebb időjárásával megáldott hétvégéje a hard-hard gumik felszerelése ellenére is nehéz helyzetbe hozza alatta a technikát. Mindezt az amúgy a Yamaha számára talán legfontosabb, ragadós új aszfalt ellenére.

 

5. Farnco Morbidelli - Petronas Yamaha Srt: Hoppá, a harmadik Yamaha az első ötben. Mindez persze sovány vigasz a 2019-es szezont annak egyik legnagyobb ígéretként megkezdő, de csapattársa Fabio Quartararo által azóta folyamatosan a háttérbe szorított Morbidelli számára. Most végre tisztességes eredményt tudott felmutatni Franco, igaz a talpon maradt Yamahák között a leggyengébbet. Az előző esztendőben produkált gyengélkedést meg tudtuk magyarázni a csapni való Marc VDS Honda hiányosságaival, az idei eredmények tekintetében viszont kezdenek elfogyni az érvek.

 

6. Cal Crutchlow - LCR Honda Castrol: A második Honda, 19,169 másodpercre a győztes mögött. Nem túl acélos eredmény. Cal szintén gumi problémákra panaszkodott, a futam közben többször is kiállt a nyeregből, hogy megnézze az első gumi futófelületét, mert az olyan tüneteket produkált, mintha nagyobb darabok hiányoztak volna belőle. Ugyanez volt a tünet Marquez esetében is, az utolsó kanyarban éppen ezért úszott meg a Repsol Honda, a gázkar visszaengedésére kényszerítve Marquezt. Cal számára persze nagyobb problémák is felmerültek, sérült-vasalt bokáját újra műteni kell, és ez komolyan megkérdőjelezheti további Motogp-s pályafutását. Lehet, hogy ezen sajnálatos okok miatt jövőre felszabadul az LCR Honda ülése? Nem tudhatjuk.

 

Meg kell említenünk Jorge Lorenzo visszatérését a rajtrácsra, a spanyol világbajnok afféle bemelegítésnek szánta a Silverstone-i futamot, fizikai igénybe vételre ugyanis nagyon rosszul reagálnak még sérült csigolyái. Ennek ellenére pontszerző helyen hozta be a 99-es számú Hondát.

 

A jövő évre önkéntes munkanélküliséget választó Johann Zarco kanossza járása koránt sem ért még véget, a vasárnapi futamon bukása során magával vitte az aszfaltra lehetséges utódját, Miquel Olivierat is.

 

A Motogp mezőny számára most egy Misano-i teszt következik, utána pedig Valentino igazi hazai versenye, ugyanitt, Misano Adreatico…

 

#motogp #alexrins #marcmarquez #silverstone #gpking #rodeoride34

Szállítás: 1 500 Ft, vagy ingyen
0-24 hotline: +36 76 328 633
100% visszavásárlási garancia
Cégünk 1996 óta foglalkozik japán motorkerékpárok értékesítésével, alkatrész ellátásával, szervízelésével. Üzletünkben és webáruházunkban rengeteg márka közül választhattok: Shoei, Mugen Race, Bering, Alpinestar, Thor, Icon, Caberg, Motul, EBC, NGK, Hiflo-Filtro Gyári alkatrészek és kiegészítők: Suzuki, Yamaha, Kawasaki
2018 © Minden jog fenntartva! - rodeoride.hu
webdesign: webmestered.hu