Nyitvatartás
H.: 9-17, K.-P.: 8-17
Szombat: 9-12
Várható szállítási idő
Jelenleg 1-5 nap! Pontos száll. időről érdeklődjön telefonon!
+36 76 328 633
Ügyfélszogálat
Kategóriák
Főoldal Termékek Szolgáltatások Szervíz Használt Motorbérlés Hírek Rólunk Belépés Regisztráció Profil
Suzuki
tovább
Yamaha
tovább
Kawasaki
tovább
Vásárolj minimum 30.000 Ft értékben és a szállítási költséget átvállaljuk.*
Webáruházunk feltöltés alatt áll , ha nem találod a keresett terméket, érdeklődj telefonon!

TOP termékek
Hírek
2019.09.28 12:08

2019 Motogp – Moneytalk, avagy a pénz beszél

2019 Motogp – Moneytalk, avagy a pénz beszél
szerző: Király László
2019.09.28.

A 2019-es Motogp szezon gyakorlatilag eldőlt, és az aktuális bajnok Marc Marquez a hatodik vb. címet húzza be a Honda számára, hét év alatt. 2020-ra a Zarco által elhagyott Factory Ktm ülést leszámítva gyakorlatilag minden motor foglalt, a 2021-es évet illetően viszont máris érezhető a mozgolódás, a szaksajtó pedig mindenkit izgató témában aktív, a csapatok és a versenyzők zsebeiben igyekszik turkálni, hogy szórakoztassa a nagyérdeműt. Tegyünk mi is így.

 

 A motorversenyzők fizetése és a csapatok költségvetése nem nyilvános adat, de az informális csatornákon át csepeg annyi információ, hogy nagyjából be lehessen lőni az összegeket. A napokban épp Claudio Domenicali szúrt vissza Alvaro Bautistának, aki azt nyilatkozta, hogy a Ducati csapatról nem anyagi okok miatt vált a gyári Hondára.  Domenicali Ducati vezér twitter üzenetben cáfolja ezt, két évre 7 számjegyű szerződést ajánlottak Bautistának, aki azonban visszautasította azt. Kevesellte.

 

 


A Motogp versenyzőinek fizetése, legalábbis a legfelső szinten sokszorosa az Alvaronak felajánlott összegnek. A Gp mezőny legjobban fizetett versenyzője, a kategóriát hét éve uraló Marc Marquez. A spanyol hozzávetőleg évi 15 millió euróért terelgeti a Repsol motor a versenynaptár 19 helyszínén, igen nagy sikerrel. Az eredmények szerint minden egyes Marquezre elköltött euro cent busásan megtérül. Összehasonlításként, Lorenzo évi 11 millió eurót kapott évente a Ducatitól, jelenleg 3.5 millió eurót kap a Hondától. A HRC által Gp versenyzésre éves szinten elköltött összeg nagyjából 80 millió dollár (24 milliárd forint !), így bátran kijelenthetjük, hogy a Repsol Honda legdrágább alkatrésze egy hús-vér élőlény, 1993 február 17-én született a spanyolországi Cervera-ban, 169 cm magas és 65 kiló.

 

MM93 in eksön

 A Honda korábbi nyilatkozatai alapján a Motogp világbajnoki cím megszerzése automatikusan 2 millió euro-val növeli a bajnok következő évi fizetési csekkjén található összeget. így a már 2021-re előre tekintő Ducati fejesek biztosak abban, hogy 15 millióért a tárgyaló asztalhoz sem tudják majd leültetni Marquez menedzserét. De mennyit érhet a piacon Marc Marquez gyorsasági versenymotoron mutatott páratlan tehetsége? Nem tudjuk, de valószínű, hogy ha 2021-re 20 milliót mond, vagy 25-öt, találni fog csapatot, aki kifizeti az összeget. A Ducati évek óta arról beszél, hogy minimum két+ vb. címet nyertek volna már az elmúlt időszakban, ha a Hondának nincs egy Marc Marqueze. Ők biztosan elgondolkodnak majd a lehető leggyorsabb tuning fejlesztés végre hajtásán, ami nem más, mint Marquez leigazolása. Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy Marquez 2009 óta Red Bull támogatott sportoló, és ha a KTM ilyen ütemű fejlődést mutat a szintét HRC Repsol Honda szerzemény Dani Pedrosa segítségével, van esély a megállapodásra. A Red Bull vezér Dietrich Matesich már amúgy is nyakig benne van a narancssárga Motogp projectben, és mint azt a Forma1-ben láthatjuk, hajlandó mélyen belenyúlni a Red Bull zsebbe, ha győztes csapat felállítására van esély.

Marc Marquez a többi gyártó ellen

A kérdés az, hogy a fizetési csekk versenybe meddig hajlandó belemenni a Honda. Ha Marquez 20-25-30 millió eurós ajánlatokat kap, a Hondának vagy meg kell emelnie a Motogp projektre elköltött büdzsét, vagy az RCV213 fejlesztésére fordítható pénzt kell csonkolnia. Majd kevesebbet kap az aero részleg, vagy a váz fejlesztő gárda. Esetleg a V4-es erőforrás fejlesztői, vagy az elektronikával foglakozó mérnöki csapat. Ez persze hosszú távon öngyilkosság, a pénzes zsákon ülő Ducati és Ktm mellett a Suzuki is szépen fejlődik, nem beszélve a fejlesztési cunamiba kezdett Yamaháról. A Honda tehát nem állhat meg az RCV2013-as fejlesztésével. Ha mégis így tesz, elsősorban Marquezt kényszeríti nagyobb kockázat vállalásra a jövőbeni futamokon, és a fagyi mindkét fél részére máris visszanyal. Másrészt a Honda be is zárja magát abba a börtöncellába, amelyhez egyre inkább csak a 93-as versenyzőnek lesz kulcsa. Bizony, Marquez végleg rabul ejtheti a HRC alakulatot.

 Mik lehetnek a további opciók? Mint az elmúlt hét esztendőben kiderült, a jelenlegi Motogp mezőny versenyzőinek legyőzése nem jelent valódi problémát Marc Marquez számára, maradnak tehát az ifjú titánok, első körben jelenleg Fabio Quartararo. A Yamaha számára eljött az idő, hogy komolyra fordítsa a tárgyalásokat Fabioval, ha nem teszi, a versenyző, aki eddig egyedüliként az újoncok közül nem ijedt meg a saját (és Marquez) árnyékától, gyorsan új kérőre találhat a Motogp paddockban. A Yamaha, egyelőre legalábbis a külső szemlélő számára úgy tűnhet, tehetetlenkedik. A Petronas által felajánlott nagyobb összeg ellenére is tovább lebegteti, hogy a szatellit csapat és Quartararo számára is elérhetővé teszi-e a Full Factory Yamahát a 2020-as szezonban. A Yamaha hozzáállása is érthető, nekik és főszponzoraiknak egy gyári csapatos győzelemre képes versenyzőre lenne szükségük. A háttérben persze zajlik az élet, az elmúlt hét híre, hogy a Yamahának sikerült nagy pénzért elcsábítania a Ducati gyári alakulatától azt a Marco Frigerio-t, aki csak annyira nagy Magnetti-Marelli egyen elektronika guru, hogy annak idején részt vett a 2016 óta kötelezően használandó alkatrész szoftverének kifejlesztésében. Ez a művelet valószínűleg megint csak nem volt ingyen, Luigi Dal'igna Ducati csapat főnök persze tombol.

 

 Marco Frigerio jövőre Yamaha színekben…

A Yamaha tehát először ott erősít, ahol a leg gyengébben megy neki, a japán mérnökök szemmel láthatóan nem boldogultak az olasz elektronikával, a hangvillások pedig nem csináltak mást, mint amit a Honda már két éve meglépett, leigazoltak egy Magnetti gurut.

 A pénz nem csak a versenyzők fizetésében megjelenő teher. A Suzuki gyári csapat vezetője Davide Brivio komolyan forszírozza a Hammamatsu-i gyár felső vezetésénél a Suzuki satellit csapat felállításának engedélyezését, szerinte ideje, hogy a kékek is beszálljanak a felnőtt ligába. Jelenleg a Suzuki egy harmadát költi a Motogp-re, mint az óriás Honda, a B csapat felállítása pedig alaposan megdobná a költségeket. Az eddig elért eredmények  igazolják Brivio hatékony munkáját, de ha nincs pénz a cirkuszra a Suzuki kasszájában, akkor ez édes kevés.  A Suzuki csapat vezetője ennek ellenére nem véletlenül tárgyalt Johan Zarcoval az Aragoni nagydíjat megelőző héten. Ha 2020-ban nem is, de egy esetleg felálló Suzuki satellit csapat számára 2021-ben kecsegtető opció lehet a jelenleg munkanélküli francia. Zarco problémáira is nagyszerű megoldás lenne a stílusához közel álló sornégyes technika, a Honda, vagy a Ducati KTM-hez hasonló viselkedése valószínűleg szintén megoldhatatlan feladatok elé állítaná Johannt.

 

 

 Zajlik tehát az agy elszívás és az őstehetségekért folyó csata a Motogpben is, mint minden más műfajban bolygónkon. Még ha ebből csak száguldó kétkerekű rakétákon utazó csatázó versenyzőket látunk is.

 

#motogp #gpking #rodeoride34

Szállítás: 1 500 Ft, vagy ingyen
0-24 hotline: +36 76 328 633
100% visszavásárlási garancia
Cégünk 1996 óta foglalkozik japán motorkerékpárok értékesítésével, alkatrész ellátásával, szervízelésével. Üzletünkben és webáruházunkban rengeteg márka közül választhattok: Shoei, Mugen Race, Bering, Alpinestar, Thor, Icon, Caberg, Motul, EBC, NGK, Hiflo-Filtro Gyári alkatrészek és kiegészítők: Suzuki, Yamaha, Kawasaki
2018 © Minden jog fenntartva! - rodeoride.hu
webdesign: webmestered.hu