Nyitvatartás
H.: 9-17, K.-P.: 8-17
Szombat: 9-12
Várható szállítási idő
Jelenleg 1-5 nap! Pontos száll. időről érdeklődjön telefonon!
+36 76 328 633
Ügyfélszogálat
Kategóriák
Főoldal Termékek Szolgáltatások Szervíz Használt Motorbérlés Hírek Rólunk Belépés Regisztráció Profil
Suzuki
tovább
Yamaha
tovább
Kawasaki
tovább
Vásárolj minimum 30.000 Ft értékben és a szállítási költséget átvállaljuk.*
Webáruházunk feltöltés alatt áll , ha nem találod a keresett terméket, érdeklődj telefonon!

TOP termékek
Hírek
2019.09.17 18:01

2019 Motogp 13. Misano – Gondolatok

2019 Motogp 13. Misano – Gondolatok
Szerző: Király László – Gp-king
2019.09.17.

 

 Misano = Rossifalva. Mindenki tudja, hogy bár a legfestőibb környezetben a legjobb vonalvezetéssel és domborzati adottságokkal megáldott olasz Motogp versenyhelyszín Mugello. Ha azonban Valentino Rossi valódi oroszlán barlangjába vágyunk, Misanoban a helyünk. A rövid technikás pálya mindössze 13 km-re található a legendás versenyző szülő falujától, a környék kanyargós útjain szövögette álmait annak idején robogója nyergében a gyerek Rossi. Most megvalósult az ifjúkori álom, Valentino lezárt úton motorozhatott M1-es versenygépével a Vr46 ranchról, Tavullián át egészen a Misano-i versenypályáig.

 

Akkor még nem sejthettük, hogy ezek voltak Rossi és rajongó tábora számára a verseny hétvége legboldogabb pillanatai.

 A szabadedzéseken mindenesetre érdekesen alakultak a dolgok, a Yamahák az utóbbi 3-4 versenyen és az előző heti teszten tapasztaltaknak megfelelően szárnyaltak, jelezve, hogy a hangvillások erőfeszítéseit végre sikeres koronázza. A szénszál hátsó lengővilla több visszajelzést ad, precízebb vele a motorozás és a hozzá igazított elektronikának köszönhetően végre kisebb tapadással rendelkező aszfalton is képes a motor a kigyorsításra. A Michelin új hátsó gumi keveréke is a hangvillások malmára hajtja a vizet, a gumi legszélének tapadása, az úgynevezett edge grip sokkal hosszabb ideig áll a versenyzők rendelkezésére, igazi sornégyes, kanyarokban erős technikájuk számára ez volt eddig a leggyengébb pont. Persze a prímet újfent az újonc Fabio Quartararo vitte, az ifjú francia úgy tűnik nincs tudatában annak, hogy szatellit Yamahán ül, és az sem zavarja különösebben, hogy a fenti fejlesztések az általa használ versenygépre legfeljebb a következő szezonban kerülnek felszerelésre. A Yamaha armada ellenében egyedül Marc Marquez tudta felvenni a harcot, mondjuk a csúszós útviszonyok számára sok esetben inkább előnyt jelentenek, mint hátrányt. Ilyen előzmények után érkeztünk el a kvalifikációs edzésekhez. És itt most kissé el kell időznünk, hiszen Vinales és Pol Espargaro fantasztikus teljesítményét újra elhomályosította egy a Q2 végén történt incidens, amely a Motogp korábbi és jelenlegi egyeduralkodója között történt. Marc Marquez szokásához híven (és szerencséjére) már az első pályára lépésekor futott egy igen ütőképes kört, majd a boxba hajtott motort cserélni. A második pályára lépés igen rövidkére sikeredett, Marc 2-es számú motorjával gyorsan beleakadt a forgalomba, így újra a boxba hajtott és visszaült frissen meggumizott első számú gépére. Valentino mindeközben két kiállásos kvalifikációt hajtott végre, két kör óta a pályán volt, amikor a boxutcából kigurulva Marquezmögé került. Ezután kezdték meg utolsó körüket a Q2-ben. Rossi a pálya 6-os kanyarjában elhagyta a pályát, így köre automatikusan törlésre került, de ezt ő nem vette észre. ( Hiszi a piszi 1. )

 

 

A 46-os amúgy is igen lassúcska kört abszolvált, két szürke szektoron volt túl, mögötte Marquez két vörös szektort motorozva robog a pol pozícióért.

 

 

A hátsó egyenesben komoly tempó különbséggel utoléri Rossit, aki az ideális íven motorozgat. Marquez kikerüli, a tömeg felhördül, hiszen a két rivális 40 centire megközelítette egymást. ( huha ! ) Az előzés hatására Marquez nem ér vissza az ideális ívre az egész Gp kalendárium, leggyorsabb 250 km/h+ os kanyarja előtt, így természetesen a következő kanyarban ő is a zöld mű fűre sodródik és elbukja gyors körét. ( Ezt persze ő sem vette észre. ( hiszi a piszi 2.) A cicaharc ezután tovább folytatódik, bár mindkét versenyző elveszítette már esélyét a jó kvalifikáció körre, mégis húzzák, mint akinek elmentek otthonról.  Zárásként a kilencszeres világbajnok legenda a hungaroringes amatőr pályanapok lassú csoportjából ismert elkeseredett előzési kísérletre szánja rá magát, az ívről lesodródva keresztbe áll a kanyarba ívről érkező Marquez előtt, aki alig tudja elkerülni az ütközést. Szép volt fiúk….

 

 

Az esemény (kicsit professzionálisabb kivitelezésben) mindennapos a Moto2 és a Moto3-as kategóriában, ott azonban mindenki egy kézlegyintéssel elintézi a dolgot. Nem így a Rossi vs Marquez incidensek esetében. Itt a tébolyt olyan szintre sikerült felpörgetni az elmúlt évek folyamán, hogy a versenyigazgatóság azonnal magához rendeli a két kiskakast. Azután megszületik a salamoni döntés, nincs itt semmi látnivaló. Pont. Igen, lehet, de a dolognak koránt sincs vége. Jönnek a nyilatkozatok, a másik a hibás, én ott se voltam. A sajtó pedig csámcsoghat az újabb incidens kapcsán, a rajongó táborok pedig marakodhatnak a nagy semmin.

Ezen a ponton ideje kicsit beszélnünk a Motogp történetének legnagyobb, leglelkesebb és legfanatikusabb rajongói táboráról, a citromsárgákról és az ott uralkodó tömeg pszichózisról. A tavalyi esztendőben személyesen kóstolhattam bele az életérzésbe, mindent végig csináltam, ami egy Misano-i verseny hétvégén szem-szájnak ingere, ha valaki igazi Rossi Fan. A csütörtök esti találkozás Valentinóval, a pénteki és szombati edzések hangulata, majd szombat este motorozás Tavulliába 46-os rajtszámú Yamaha X-max nyergében. Utcabál, koncertek Rossi szülőfalujában, Rossi pizza a Rossi pizzériában. Végül a vasárnapi futam megtekintése a legnagyobb VR46 lelátóról. Elképesztő, magával ragadó élmény volt, elmesélni is nehéz, hogyan ragadja magával az embert a citromsárga füstbe borult rajongói tábor hangulata.

 

 

Valentino Rossi rajongónak lenni más, mint valamely másik versenyzőnek szurkolni, egyfajta vallás ez és rajongói szempontból inkább egy futball szurkolói táborhoz hasonlítható, annak minden pozitív és negatív összetevőjével együtt. Elképesztő szervezettség és profizmus jellemzi a VR46 official Fan Club munkáját, a Rossi lelátókon zászlók jelzik a különböző országokból érkezőknek hol találják honfitársaikat, mindenki megkapja az integetéshez szükséges kis sárga zászlóját, a füstbombákat hozzák maguktól a rajongók, azokat nem kell kiosztani.

 


Egyetlen versenyző sem rendelkezik hasonló háttérrel, a Ramon Marquez ( Marc nagybátyja ) által vezetett MM93 fan Club Spanyolországon kívülről elérhetetlen, nem szervez rajongói klubokat más országban. A többi versenyző pedig még eddig a szintig sem jut el. Az elsőként kitalált és 23 éve fejlesztgetett 46-os Fan klub munkája lenyűgöző, a fundamentalista, hitéleti alapon működő rajongói tábornak azonban természetesen a fociból ismert hasonló „szektákhoz” hasonlóan megvannak az árnyoldalai is. A tagok egyfajta párhuzamos valóságban élnek, nem zavarja őket Valentino 2009 óta tartó nyeretlensége és az sem, hogy idestova két éve a futam győzelem sem jön össze. Hitük sok más valláshoz hasonlóan megingathatatlan. Természetesen a be nem teljesedő vágy arra, hogy Valentino-t győzni lássák, frusztrálja őket, a felgyülemlett pozitív energiák persze nem tűnnek el, csak átalakulnak. Sajnálatosan negatív energiákká, végső esetben gyűlöletté. A gyűlölet tárgya pedig nem más, mint a Motogp újdonsült császára, 2013-as érkezése óta egyeduralkodó Marc Marquez. A 2015-ös Sepang-i futam óta megnyílt a csatorna a legelvakultabb rajongók számára az indulatok levezetésére, megvan a boksz zsák,  amit püfölni lehet, megvan az ördög akit gyűlölni lehet. Rossi ügyesen 6 db Marquez előzésre fogta a 19 futamos 2015-ös vb. elveszítését pedig abban az esztendőben pontosan 2105 km-ert teljesítettek a versenyzők a futamokon.  A jelenség egyedülálló és szomorú, aki olvasott már bele a hivatalos és egyéb Rossi rajongói táborok posztjaiba, láthatja, hogyan fortyog a gyűlölet, hogyan dől a mocsok. Ez a sárga rajongói tábor árnyoldala,soha egyetlen versenyző rajongóitól nem láthattunk nem tapasztalhattunk még ilyen megnyilvánulásokat, a „verném agyon, hogy biciklire se tudjon ülni, „dögöljön meg”, „bárki nyerjen csak ő ne” típusú  nyilvánulások nem méltóak a motorversenyzés világához. A nagyszerű dolgokon túl sajnos ez is a citromsárgákhoz köthető.   A dolgon persze nem az sem segít, hogy a 93-as versenyző akárhogyan ekézik, fütyülik és szidják, csak nem akar megroppanni. Éppen ellenkezőleg. Amikor elege lesz a pályán kívüli szócsatákból, amelyekben sokszor alul marad, robot pilóta üzemmódba kapcsol, és úgy gondolja, beszéljenek helyette a pályán elért eredmények. A Misano-i versenyen elmondása alapján éppen ez adta az extra motivációt, hogy ne elégedjen meg a második hellyel. Hogy hogyan lehet feloldani a kialakult feszültséget? Aki olvasott Kafkát és ismeri a karakter gyilkosságok természetét, pontosan tudja, hogy sehogy. Amíg Rossi folytatja a versenyzést folyamatos lesz a feszültség a Motogp szappanopera két nagy ásza között, hogy ki a „televíziós sorozat” Jockey Ewing-ja, ( idősebbek számára az Isaura sorozat Leoncio-ja ) a két tábor egészen másképp látja. Hogy mi lesz, ha Rossi abba hagyja a versenyzést? A lelátók sokáig citromsárgák maradnak még, és Marquez 20 vb címet is nyerhet akár háttal ülve a motoron, a legfanatikusabbak soha nem öltöznek majd át pirosba. Biztató jel, hogy gyermekeik egy része viszont már ma is így tesz.

A Kvalifikáció a következőképpen alakult: 1. Maverick Vinales 2. Pol Espargaro (hoppá !) 3. Fabio Quartararo 4. Franco Morbidelli 5. Marc Marquez 6. Andrea Doviziozo

Az Fp4-ben mutatott verseny szimulációs idők alapján szoros futamban reménykedtünk, ami bizonyos értelemben be is igazolódott.

 

1. Marc Marquez - Repsol Honda Team: A 93-as két igencsak frusztráló futamon van túl, a Redbull ringen és Silverstoneban is az utolsó kanyarban bukta a számára oly fontos első helyezést a világbajnok.  Mit mondhatnánk az újabb győzelem kapcsán? Csak azt, hogy újra „Egy csak egy legény van talpon a vidéken”. A Honda alakulat eredményessége az előző évekhez hasonlóan teljes egészében egy ember egyéni teljesítményére van bízva. Marqueznek  Motogp-be érkezésekor a Yamahákkal kellett megküzdenie, később a Ducatik piros szendvicséből kellett a bajnoki címig verekednie magát. Az elmúlt versenyeken újra a Yamahák jelentik a legnagyobb fenyegetést, a bajnok négy Yamahával a háta mögött haladt át a célvonalon. Vajon mikor láthatunk majd négy Hondát az első helyeken? Ez a kérdés egyre nyomasztóbb Marquez számára is. A verseny utáni sajtótájékoztatón is szóba került a probléma, Marc szerint az egyetlen extra motorozásában a többi Hondáshoz képest az első kerék csúszásának kontrollálása. Ezek sokszor látványos könyökről újra a kerekére állított, mások számára megoldhatatlan helyzetekben csúcsosodnak ki.  Más esetekben, mint a Misano-i futamon is négy alkalommal, a külső szemlélő által alig észre vehetően történnek, de Marc-ot ilyenkor is hajszál választja el a bukástól. A győzelem ennek megfelelően könnyűnek tűnhet, de koránt sem az. A bizonyíték? Jorge Lorenzo 47 másodperc lemaradással a 14. Nakagami körhátrányban az utolsó helyen, Cal Crutchlow pedig a sóderágyban fejezte be futamot. Bár a hatalmas pont előny tudatában akár harmadik helyeken is bemotozhatna a 93-as a hátra lévő versenyeken, csak hát a spanyol gyárilag nem úgy van bekötve. A Rossi incidens pedig még jobban felpaprikázta a világbajnokot, ellenséges területen a dobogó legfelső fokára állni mámorító érzés lehet.

 

2. Fabio Quartararo – Petronas Yamaha Srt: Fantasztikus Fabio majdnem megcsinálta. Mindezt egy a gyári Yamaháknál 700-as fordulattal kevesebbet pörgő satelit Yamahán, (így spórol a Yamaha, nem maxolják ki a felhasználható hét darab motorblokkot, igyekeznek végig csinálni a szezont 5-6 darabbal) új fejlesztésű,  szénszál  lengővilla nélkül. Fabio az élő bizonyíték arra, hogy a Dorna a Michelin gumikkal és a Magnetti Marelli egyen elektronikával olyan ügyesen tolta össze a Gp motorok közötti különbségeket, hogy sokkal nagyobb az emberi teljesítmény szerepe az elért eredményekben. Wilco Zeelenberg Petronas Yamaha csapatfőnök szerint Marquez nyugodtan felkészülhet a jövőben hasonló versenyekre és a 250-es vb. futam győztes nem a levegőbe beszél. Fabio tehetsége a csapat, az Öhlins és a Michelin mérnökei szerint is nagyon hasonlít Marc Marquez világverő első kerék csúszását kontrolláló képességére, bár a teljes bukást könyökkel mentő performanszok egyelőre elmaradnak. Fabio is képes a tapadását veszítő első gumi esetén nanoszekundumok alatt fél fokkal korrigálni a dőlésszöget és tovább gurulni a versenygéppel a lassabb kanyarokban, és nem esik kétségbe a 250 km/h+os Misano-i  11 es kanyarban sem, ha megcsúszik a motor eleje. Marquez Hondás márkatársaihoz hasonlóan, fabio Yamahás csapattársai is látják a rögzített adatokból, mit csinál az újonc, de nem képesek leutánozni a mutatványt. Quartararo az 50cm3 és 70cm3-as kategóriás gyerek sikerek után 2012-2013-2014-ben a spanyol Moto3-as bajnok volt, a sportág szekértői már ekkor Marquezhez hasonló tehetségnek titulálták. Ezután négy felejthető Moto2-es szezon következett összesen egy futam győzelemmel és egy második helyezéssel. Ebben az évben azonban csak kibújt a szög a zsákból, kevesen gondolják úgy, hogy az elkövetkező években nem ő lesz Marc Marquez legnagyobb kihívója. Ezen a hétvégén azonban még győzött a rutin, de ami késik, nem múlik.

 

3. Maverick Vinales – Monster Energy Yamaha Motogp: Maverick Assenben elért győzelme után szinte új szezont kezdett a magára találó Yamaha nyergében, azóta harmadszor áll dobogón. A futam utáni gyors interjú alatt azonban alig sikerült palástolnia csalódottságát. Az edzéseken produkált erős Yamahás előadás és a nagyon jó verseny szimulációs idők akár futam győzelemmel is kecsegtettek és ez alkalommal a rajt is jól sikerült. Azután a harmadik körtől a nyolcadik körig tapadási problémák merültek fel, amelyeken Maverick Quartararóval ellentétben nem tudott úrrá lenni. A kevesebb üzemanyaggal könnyülő motor hagyományosan segít Vinales-nek a versenyek második szakaszában, de Silverstonehoz hasonlóan ez most is kevés volt a gyári Yamahás számára, hogy beleszóljon a győzelemért folytatott küzdelembe.

 

4. Valentino Rossi – Monster Energy Yamaha Motogp: Annyira kellett volna legalább egy dobogó. Hosszú idő után a Yamaha újra versenyképes, a hazai rajongok tömege pedig mindig extra motivációt jelent minden versenyző számára. Mint később kiderült Alex Rins-hez hasonlóan a gyenge kvalifikációs eredménynek nagyon nagy jelentősége volt ezen a versenyen. A rajt után együtt sikerült beszorulniuk a Q2-ben a Ktm első száraz körülmények között megszerzett első soros eredményét produkáló Pol Espargaro mögé, aki igencsak iparkodott narancsszínű V4-es Ktm nyergében, hogy minél tovább tudjon az élmezőnyben maradni. Rossi köridőit nézve így sem valószínű, hogy beleszólhatott volna a dobogós helyezésekbe, de mindenesetre nem kapott volna 12 másodpercet a győztestől. Egy alkalommal még biztosan lehet próbálkozni jövőre a dobogó megszerzésével a hazai közönség előtt, a többit pedig majd meglátjuk.

 

5. Franco Morbidelli –Petronas Yamaha Srt: Franco a Yamaha Satellit csapat első számú pilótája ként kezdte meg a 2019-es évadot, és egészen vállalható szezont teljesít csapat újoncként a hangvillásoknál. A baj csak az, hogy teljesítményét teljesen beárnyékolja kategória újonc csapattársának produkciója. Így számunkra és Franco számára is keserédes, hogy utolsó Yamahásként 0,1 másodperccel mentora Valentino Rossi mögött gurult át a Misano-i versenypálya célvonalán. Nem tudhatjuk, mit hoz a jövő, de Franco számára elkerülhetetlen valamilyen komolyabb eredmény felmutatása, mert garmadával várakoznak a jobbnál jobb Moto2-es versenyzők, és minden álmuk, hogy felülhessenek egy újra versenyképes Yamahára. Hajrá !

 

6. Andrea Dovizioso – Ducati Team: A tavalyi esztendő sikerei után az idei évet méltán a bajnoki címre esélyesként kezdő Ducati-s versenyző újabb kármentő versenyen van túl. Az már az elmúlt heti Misano-i teszten is kiderült, hogy a pálya üzemeltetői által Misanoi aszfaltcsík érdesítésére tett kísérletek épp az ellenkező hatást érték el. A csúszósabb körülmények pedig elvették a Dovi esélyét az elmúlt esztendő győzelmének megismétlésére. Andrea még mindig második helyen áll a bajnokságban, de a 93 pontos lemaradás elkeserítő. Ha Dovinak és a Ducatinak jó napja van, megfelelőek a körülmények, Andrea képes a győzelemre. Viszont a 2018-as versenyszezonnal ellentétben, idén ha rossz napjuk van, 10 másodpercet kapnak a győztestől. Ha Marqueznek jó napja van 10 másodpercet ad a mezőnynek, ha rosszul jönnek ki a dolgok, második a 93-as 0,05 másodperccel. Így nem fognak a pirosak vb. címet nyerni. Pedig a Ducati egészében tekintve továbbra is jobb motor, mint a Honda alakulat gépei, Andrea mögött most épp Petrucci áll a harmadik helyen a pontversenyben, de ez sovány vigasz a vörösök számára. Andrea verseny tempója a futam második részében akár az első négybe kerülésre is elegendő lett volna, de a gyenge rajt utáni felzárkózás lassú volt az előzésre kevés lehetőséget adó csúszós pályán. Az idei hajó úgy tűnik elment a Ducati csapat számára, valami mást kell kitalálni a vörösöknek jövőre, mert a fejlesztési verseny olyan erős, hogy egyetlen alakulat számára sincs lehetőség a babérokon való üldögélésre.

 

Meg kell említenünk még a Silverston-i győztes Alex Rins újabb kudarcát, Valentinoval együtt kergették Pol Espargarot a futam első szakaszában, majd amikor sikerült legyűrni az egyenesekben piszok gyors Ktm-et, Alex több alkalommal is hibázott, és annak ellenére kapott hosszú körös büntetést, hogy két pozíciót is veszített az utolsó pálya elhagyás után. Ettől teljesen szétesett a spanyol, és a következő körben eldobta az Ecstar Suzukit. Nagy kár.

Lorenzo becsülettel végig motorozta a futamot, de fizikailag (és lelkileg) még mindig nincs megfelelő állapotban. Ebben csapatfőnöke, Alberto Puig sincs túl nagy segítségére, amikor úgy nyilatkozik a médiának versenyzőjéről, hogy az önbizalom és a bátorság hiányzik belőle a jó eredményekhez. Igen, valószínűleg nem elég bátor Jorge, ezért töri rommá magát a Repsol Honda versenypályán való terelgetése közben folyamatosan. Persze ha kicsit még bátrabb lenne, talán már nem is élne, de ez persze csak szarkazmus.

Sok időnk nincs elmélázni, újra verseny hétvége. Aragon, igazi Marquez felségterület, találkozzunk a Spíler sport tv csatornán, és élvezzük együtt az izgalmakat.

 

#motogp #marcmarquez #fabioquartararo #maverickvinales #gpking #rodeoride34

Szállítás: 1 500 Ft, vagy ingyen
0-24 hotline: +36 76 328 633
100% visszavásárlási garancia
Cégünk 1996 óta foglalkozik japán motorkerékpárok értékesítésével, alkatrész ellátásával, szervízelésével. Üzletünkben és webáruházunkban rengeteg márka közül választhattok: Shoei, Mugen Race, Bering, Alpinestar, Thor, Icon, Caberg, Motul, EBC, NGK, Hiflo-Filtro Gyári alkatrészek és kiegészítők: Suzuki, Yamaha, Kawasaki
2018 © Minden jog fenntartva! - rodeoride.hu
webdesign: webmestered.hu