Nyitvatartás
H.: 9-17, K.-P.: 8-17
Szombat: 9-12
Várható szállítási idő
Jelenleg 1-5 nap! Pontos száll. időről érdeklődjön telefonon!
+36 76 328 633
Ügyfélszogálat
Kategóriák
Főoldal Termékek Szolgáltatások Szervíz Használt Motorbérlés Hírek Rólunk Belépés Regisztráció Profil
Suzuki
tovább
Yamaha
tovább
Kawasaki
tovább
Vásárolj minimum 30.000 Ft értékben és a szállítási költséget átvállaljuk.*
Webáruházunk feltöltés alatt áll , ha nem találod a keresett terméket, érdeklődj telefonon!

TOP termékek
Hírek
2019.08.14 16:50

2019 Motogp 11. Redbullring – Gondolatok

2019 Motogp 11. Redbullring – Gondolatok
Szerző: Király László – Gpking
2019.08.14.

 

2016 óta imádjuk az osztrák Gp-t. Festői környezet, csodálatos infrastruktúra. Rövid leírás: tonnányi lóerő kell, és a Ducati-k mindig nyernek. Az idei futam előtt minden szakértő, riporter, csapatvezető és rajongó meg volt győződve arról, hogy a pálya ezen utolsó „tulajdonsága” most megváltozik. Hát nem így lett, de ne szaladjunk előre, vegyük sorra a hétvége eseményeit.

 

 

 Már a csütörtöki sajtótájékoztató cifrán alakult, miután Jack Miller valódi hírré változtatta az előző este a paddocban elterjed pletykát, miszerint is a Maldív szigeteken lábadozó Jorge Lorenzo managere a Ducati háza táján sündörög. Nyilvánvalóan azzal a célzattal, hogy a hétvégét még mindig 2020-as szerződés nélkül megkezdő Jack Miller motorját Jorge Lorenzo hátsója alá szervezze. A versenyző társak jót vidultak Miller élcelődésén a nyaralgatással kapcsolatban…

 

 

Miután Jack „nem alaptalan a híresztelés” mondata elhangzott, meglódult a tájékoztatón résztvevő újságírók fantáziája és az összes megjelent versenyző véleményét kikérték az üggyel kapcsolatban. Marquez úgy hízelgett Jorgenak, hogy közben sarokba is szorította: „Jorge nemcsak egy jó versenyző, ő egy igazi bajnok. Most bajnok motoron ül, és biztosan bizonyítani akar, nem futamodik meg”. Rossi szerint, mivel a pályán mutatott teljesítmény alapján Jorgenak komoly nehézségei vannak a Hondával, van értelme elgondolkodnia a dolgon. Rossi Lorenzo szerencsétlen szezon kezdését is felhozta a spanyol védelmében, de jó esélyt lát Lorenzo talpra állására, ha megfelelően módosítják számára a Hondát. Mivel az egyik újságíró Cal Crutchlow-t vizionálta a gyári Honda nyergébe Lorenzo esetleges távozása után, Cal az egész szituációt egy szappanopera epizódhoz hasonlította, amiben nem is tévedett túl sokat.

Az egész Lorenzo fejezet a Gp tele-regényben sok mindenre rávilágít a kétkerekű száguldó cirkusz működésével kapcsolatban. Miller jó eredményei tudatában nyugodtan várta a Ducatis szerződést, miközben a gyár vezetése rebbenéstelen arccal háttér alkudozik az ausztrál jövő évi motorjának üléséről… Ebben a műfajban minden gyártó, csapat és versenyző mindennél jobban akarja a győzelmet, az oda vezető út azonban sokszor hátba döfésekkel, háttér alkukkal, és a nagybani zöldség piac szereplőit megszégyenítő pénzügyi alkudozásokkal van kikövezve. Nagyon kemény világ ez, amelyet talán nem is baj, hogy nem ismer tövéről hegyére a naiv nézőközönség. Gondoljunk csak a KTM és Zarco kapcsolatára. Mosoly és nagy remények, majd az eredmények elmaradása után kölcsönös nyilvános beszólogatások. Végül az amúgy is pokróc és darabos Ktm vezérkar kibeszélése arról, hogyan tálalta könnyes szemmel csapat elhagyási szándékát Johann Zarco. Cuki nem? Csakúgy, mint Miller esete, aki „egy tonna tégla az arcomba” hasonlattal ecsetelte érzéseit, amint eljutottak hozzá a háttéralkuról szóló hírek.

A Ducati szerencsétlenkedése versenyzőivel kapcsolatban egyébként legendás, gondoljunk csak Lorenzo tavalyi kirúgására a Mugello-i győzelmet megelőzően három nappal, vagy az egyetlen újkori vb. címet szállító zseni, Casey Stoner elüldözése a csapat háza tájáról. Stoner 2009-ben kénytelen volt kihagyni a 11-12-13. futamot, a Ducati vezetés nyilvánosan üzengetett neki, feltételezték, hogy nem bírja a rá nehezedő nyomást, gondolom úgy érezték szimulál. Stonernél később laktóz intoleranciát állapítottak meg, visszatérése után beköszönt még egy Philipp Island-i és egy maláj futam győzelemmel abban az évben. Ilyen szintű bizalomvesztés azonban nem maradhatott következmény nélkül, Casey végigcsinálta még a 2010-es szezont, aztán szépen átbútorozott a gyári Honda alakulathoz. Azóta is keresi a Ducati méltó utódját. A Honda gyári alakulata Valentino Rossival saját bőrén megtapasztalta már milyen az, amikor egy gyártó túl sokat gondol magáról és nem értékeli kellőképpen, ha különleges versenyzőre talál. Marquezre vigyáznak is, mint a szeműk fényére…

Vasárnap estére tisztulni kezdett a kép az előállt helyzetet illetően, s annak ellenére, hogy Lorenzoék a Yamahánál is érdeklődtek, az egész dologból nem lett semmi. Illetve ez nem teljesen igaz, hiszen Johann Zarco feltette a kezét a KTM vezetése előtt, és maga kérte két éves szerződése felbontását.

 

 

Miközben a Motogp népe és a rajongók a versenyzők óvodai székfoglalóra emlékeztető játékával voltak elfoglalva, megkezdődtek a szabadedzések. Mint várhattuk Marc Marquez elsöprő fölényével. Dovizioso verseny tempóját érezhettük még erősnek, és nem kis meglepetésre a Yamahák is szépen teljesítettek. Marquez teljesítményéről csak annyit, hogy a Q2-ben pályacsúccsal döntötte meg Mick Dohan pol pozíciós rekordját,( 59 pol) 0,434 másodpercet adva a második helyezett szintén zseni Fabio Quartararonak. Összehasonlításként: A Q2-ben a 12. Danilo Petrucci 0,937-el maradt el Marqueztől… Kicsit szoros a mezőny nem igaz? :)

 

Rajtsorrend: 1. Marc Marquez 2. Fabio Quartararo ( bravo gyári Yamaha) 3. Andrea Dovizioso 4. Maverick Vinales 5. Francesco Bagnaia 6. Takaaki Nakagami (biztos jó érzés a Nakagaminak beszólogató Crutchlow-nak)

 Marquez utóbbi futamokon mutatott pusztító menetelése után, szerintem talán Dovi anyukáján kívül senki nem fogadott volna a 04-es számú versenyzőre… aztán tessék. :)

 

1. Andrea Dovizioso: Andrea az évnyitó katar-i győzelem óta nem állt a dobogó legfelső fokán, és bár a pontversenyben stabilan tartja második helyét, az utóbbi időben igencsak hitehagyott nyilatkozatokat sikerült kipréselni magából. Gigi Dal’ignaval is megy az óvatos üzengetés, Dovi folyamatosan küldi a vészjelzéseket a csapat vezetés felé. A Ducati hagyományosan gyenge kanyartempója az orvosolandó probléma, a szélcsatornában végzett bűvészmutatványok pedig ezen a problémán nem fognak segíteni. Ráadásul a 2019-es szezonra a Duki elmúlt két évben mutatott lóerő fölényének nagy része is elolvadt, így Dovizioso szerint nem lehet Marquez ellen küzdeni. Az hogy Andrea és a csapat viszonya nem éppen fényes, talán magyarázatot ad Lorenzo menedzserével folytatott tárgyalásokra is. Mindenesetre Dovi ezen a vasárnapon újra megvillantott tudása legjavát, higgadtan, türelmesen és taktikusan versenyzett, és az utolsó kanyarban rá nem jellemző módon némi kockázatot is vállalt. Pontosan érezte, hogy Marquez hátsó gumijának jobb oldalán elfogyott a tapadás, ez kigyorsításoknál és kanyar bejáratokon is lelassította a nagy riválist. Dovi pedig könyörtelenül kihasználta a ziccert. Mestermunka. Dovizioso vs Marquez utolsó kanyar csaták 5:1

 

Andrea 2013 óta tagja a Ducati gyári alakulatának, ez alatt elfogyasztotta maga mellől Nicky Hayden-t, Cal Crutchlow-t, Andrea Iannone-t és Jorge Lorenzo-t. Utóbbi két versenyző ráadásul gyorsabbak is voltak nála, az más kérdés, hogy nem tudták Dovihoz hasonló kiegyensúlyozottsággal hozni az eredményeket. Mindenesetre ez a győzelem újra meghozhatja a csapat vezetés hangulatát, bár egyre több jel utal arra, hogy kezdik megérteni: Doviziosoval a mai viszonyok között örök másodikak maradnak. Ennek ellenére örüljünk az eredménynek, óriási klasszikus lesz majd ez a futam emlékeinkben, bár sok ilyet láthatnánk a szezon további részében.

 


2. Marc Marquez: A 93-as versenyző a Ducati csapat maradék önbizalmát és büszkeségét jött elpusztítani a Redbull ringre. Egészen a verseny kezdetéig minden a terveknek megfelelően alakult, körrekord, Pol pozíció és a legerősebb verseny tempó. De mint tudjuk, ez a Motogp névre keresztelt kirakós játék igen sok darabból áll össze, és egészen a kockás zászlós leintésig tart. Vasárnap hajnalban megérkezett a hideg front a Redbull ringre, esőt és jó 15 fokos lehűlést hozva magával. Marquez-ék úgy kalkuláltak, hogy a verseny vége felé mégis megindul felfelé a hőmérséklet, így a Medium hátsó gumit választották és ez végzetes hiba volt. Marquez ezzel már a verseny második körében tisztában volt, nem tapadt a hátsó gumi, a kigyorsításokon elforgó kerék pedig az ideálisnál jóval nagyobb mennyiségű fekete anyagot hagyott az aszfalton gumicsíkok formájában. A 93-as így megpróbálkozott egy korai szökéssel, hátha a Medium gumi legalább a verseny utolsó öt körében jobban bírja. Ez sem jött be. Az utolsó kört Marc az első helyen kezdte meg, tudta, hogy ez a gumi, támadásra már alkalmatlan. A védekezés az utolsó esély. És ekkor következett az igazi show műsor:

 

 


Dovi megcsinálta, újra megcsinálta az utolsó kanyarban, Marc nem volt képes kivédeni az előzést. Azt azért nem mondhatjuk, hogy nem tett meg mindent a 93-as, a nagy igyekezetben azonban első fék protektora beleakadt Dovi lengővillájába, ( dölés szög ! :) ) így a kritikus pillanatban a Repsol Honda egy másodpercre összeragadt a Ducatival, lehetetlenné téve a belülről visszabújós trükköt. 

 

 

Dovizioso tökéletes manővere fájdalmas kis emlék marad Marquez számára, bár a verseny után úgy nyilatkozott, az emberek szezon végén úgyis csak a vb. címekre emlékeznek. Természetesen ez nem így van, és ezt Marc is pontosan tudja. Dovi 5. alkalommal babrál ki látványosan a Motogp-t 2013 óta uraló spanyollal és ennek nem kis szerepe van abban, hogy világbajnoki cím elhódítása nélkül is megtarthatja állását a Ducati gyári alakulatában. Ebben nagy segítségére van Marquez kockáztató, minden áron győzelemre törekvő attitűdje, hiszen ezek az izgalmas, ikonikus jelenetek rendre akkor alakulnak ki, amikor Marc gyakorlatilag vert helyzetben van, de a szokásos 102%-os motorozásra még rápakol +3%-ot, és minden mindegy alapon mégis megpróbálja. Így aztán helybe megy Doviziosohoz a pofonért. Marc előnye a pontállásban 58 egységre „olvadt”, de ne osszuk még ki azt a 8. vb. címet, ne temessük a Motogp-t. Elaludni pedig egy Motogp futamon még a hajnali versenyek esetében sem ajánlot, sőt kifejezetten tilos! :)

 

3. Fabio Quartararo: Fantasztikus Fabio és csapata ezen a hétvégén megint helyre tette a gyári Yamahákat. Bár Vinales az edzéseken szokásához híven eszementen gyors volt, a kvalifikáció már Fabio-nak sikerült jobban, és a francia a futamon Dovihoz hasonlóan beleválasztott a szoft gumiba is. A Yamaha közben tovább szórakozik a Petronas csapattal, akik már jelezték, hogy vállalják az anyagi többlet terheket a 2020-as szezonban és mindenképpen teljes gyári specifikációs motort szeretnének a Gp paddock idei meglepetés emberének. A szerződés itt is csúszik, mint Jack Miller esetében, felfoghatatlan, hogy miért csuklóztatja a Yamaha a szatellit csapatot és a szemmel láthatóan igen nagy talentummal megáldott 20 éves franciát. Ami azt illeti Quartararora rá is férne a gyári technika, V4-es gépekhez képest amúgy is gyengécske blokkot 700-as fordulatszámmal alacsonyabbra szabályozni egy ilyen lóerő igényes pályán már tényleg felér a versenyző tudatos kínzásával. Ennek eredménye volt ahogyan a vezető helyen motorozó Fabio-t úgy lépték át az egyenesben Dovi és Marquez, „mintha szemből jöttek volna”.

 

 

4. Valentino Rossi: Csakúgy, mint Marquez, Valentino is elgumizta ezt a versenyt, szoft gumi választása esetén nagy valószínűséggel a dobogós helyezésért is harcolhatott volna a veterán. Az előző évben a Yamaha iszonyatosan leszerepelt a Redbull Ringen, 14.026 másodpercet kapott akkor Rossi az első helyezettől. Ebben az évben a távolság a győzteshez képest 7,719 másodperc, ami mindenképpen biztató jel, (Quartararo 6,1 másodpercel Dovi után hajtott át a célvonalon) és Rossi is elismerte a verseny után, hogy a Yamahánál megmozdult valami.


 

Ennek ellenére Valentinoval kapcsolatban mostanság a legizgalmasabb kérdés visszavonulásának latolgatása, augusztus végéig megszületik a döntés a bennfentesek szerint. A 2020-as nyers prototípus Brno-i kipróbálása után nem volt túl lelkes a veterán, és a VR46 Racing háza táján sincs minden maradéktalanuk rendben. Három saját nevelésű tehetség is elhagyja a VR46 színeit az év végén.  Niccolo Bulega, Lorenzo Baldassari és Denis Foggia is a Rossi csapaton kívül folytatja pályafutását. A Valentino által alapított verseny iskola az olasz tehetségek felkarolását hívatott szolgálni, a spanyol CEV mintájára. Mivel semmi nem működik magától, amit nem irányítanak, lehetséges, hogy a VR46-ban felmerülő esetleges problémák is az aktív versenyzés feladásának irányába tolják Rossi-t. Mindenesetre Valentino a távozó versenyzők pótlását ígérte, ami nem lesz könnyű feladat.

 

5. Maverick Vinales: Maverick az egész hétvégén egy alapbeállításból kiindulva dolgozott, ennek tökéletesítése volt a cél. A futamon teljesen megváltozott körülmények között a gumifogyás erősen megnőtt, nem maradt más lehetőség Vinales számára, mint szépen végig utazni a versenyt.

 

 

6. Alex Rins: A Redbull Ring a Suzuki verseny motorjainak legnagyobb mumusa: Igazi lóerő fesztiválra van szükség a nyélgáz kigyorsításokon hegymenetben, kanyar csak elvétve fellehető, az is leginkább derékszög. Szép hosszú ívű kanyaroknak nyoma sincs, pedig ezek kedveznek leginkább a Suzukik egyedülálló fordulási képességeinek. A hétvége még adatgyűjtési szempontból is kárhozatra volt ítélve, mivel Joan Mír a hétfői Brno-i teszten a célegyenes végén elszenvedett nagy sebességű bukás miatt kénytelen volt kihagyni az osztrák versenyt. Alex mivel támadásra nem volt esélye, a futamot Maverick Vinales mögött, annak tanulmányozásával töltötte. Fel a fejjel, mostantól a márka számára kedvezőbb helyszínek következnek, és Silverstone-ban Joan Mir is visszatér a csapat kötelékeibe.

 

Említésre méltó még Danilo Petrucci látványos elolvadása. Mióta az olasz megkapta 2020-ra vonatkozó gyári Ducati-s szerződését, teljesítménye látványosan visszaesett. A nyári szünet előtti helyszíneken persze a többi Ducati sem muzsikált túl fényesen, de a Bologna-i gyártó rakétáján ülve 9. helyen beérkezni 17 másodperc hátránnyal a Redbull ringen, hát ez nagyon halovány teljesítmény.

Két hét múlva Silverstone, reméljük idén megrendezésre kerül a Britt nagydíj ! :)

 

#motogp #gpking #andreadovizioso #marcmarquez #fabioquartararo #redbullring

Szállítás: 1 500 Ft, vagy ingyen
0-24 hotline: +36 76 328 633
100% visszavásárlási garancia
Cégünk 1996 óta foglalkozik japán motorkerékpárok értékesítésével, alkatrész ellátásával, szervízelésével. Üzletünkben és webáruházunkban rengeteg márka közül választhattok: Shoei, Mugen Race, Bering, Alpinestar, Thor, Icon, Caberg, Motul, EBC, NGK, Hiflo-Filtro Gyári alkatrészek és kiegészítők: Suzuki, Yamaha, Kawasaki
2018 © Minden jog fenntartva! - rodeoride.hu
webdesign: webmestered.hu