Nyitvatartás
H.: 9-17, K.-P.: 8-17
Szombat: 9-12
Várható szállítási idő
Jelenleg 1-5 nap! Pontos száll. időről érdeklődjön telefonon!
+36 76 328 633
Ügyfélszogálat
Kategóriák
Főoldal Termékek Szolgáltatások Szervíz Használt Motorbérlés Hírek Rólunk Belépés Regisztráció Profil
Suzuki
tovább
Yamaha
tovább
Kawasaki
tovább
Vásárolj minimum 30.000 Ft értékben és a szállítási költséget átvállaljuk.*
Webáruházunk feltöltés alatt áll , ha nem találod a keresett terméket, érdeklődj telefonon!

TOP termékek
Hírek
2019.07.02 18:04

2019 Motogp 8. Assen – Gondolatok

2019 Motogp 8. Assen – Gondolatok
Szerző: Király László GP-King
2019.06.17.

Assen TT. A legrégebbi versenyhelyszín a Gp naptárban, és évtizedek óta kényeztet bennünket izgalmasnál izgalmasabb futamokkal. Ha hiszitek, ha nem, a Dornánál van egy olyan ember, aki vette a fáradságot, hogy megszámolja a tavalyi Motogp futamon a versenyzők által végrehajtott előzések számát. A statisztika szerint 182 alkalommal jött össze az elkerülő manőver, ami a király kategóriához mérten döbbenetesen magas szám. Nem csoda, hogy a Gp rajongók remegve várták az újabb verseny hétvégét.

Nem lenne teljes a hétvégi elemzés a Barcelonai futamot követő tesztnap és Jorge Lorenzo elkeseredett kísérleteinek említése nélkül. Az ötszörös világbajnok a katalán futamon bemutatott tekegolyó incidens után ugyanis a hétfői tesztnapon is villantott egy oltári nagy perecet

 

 

A mutatványról csak annyit, hogy a pálya kiszolgáló személyzetének a gumifal tetejéről kellet levarázsolnia a 99-es rajtszámú Repsol Hondát.

 

 

Az ámokfutást Lorenzo az Asseni verseny FP1-es szabadedzésén folytatta, az újabb produkció következtében a tetemes anyagi kár mellett saját testi épségét is veszélybe sodorta a spanyol. A 6. és 8. csigolya repedését állapította meg az orvosi diagnosztika. Azt gondolom, ráfér a pihenés a bajnokra, mind fizikailag pedig pszichésen. A Brno-i versenyre jósolják az orvosok a visszatérést.

 

 

Miután Jorge kellőképpen felkavarta a kedélyeket, szokásos mederben folyt tovább az edzések sora. Nagy meglepetések nem érhették a nagyérdeműt, az „Asseni sebesség katedrálisa” ( Cathedral ofSpeed ) nagyon különleges pálya, hagyományosan a jól forduló, nagy sebességű irányváltásokat stabilan abszolváló technikának kedvez. ( Jelen állás szerint értsd: sornégyes építésű motorok, Suzuki, Yamaha ). A sikerhez elengedhetetlen adalék még a versenyző precizitása, a pálya egymásba fűzött gyors kanyarjai nem bocsátják meg a legkisebb hibát sem. Nem csoda, hogy a helyszín legsikeresebb versenyzője Valentino Rossi a maga 10 győzelmével, amelyből 8-at szerzett a király kategóriában, és ebből  7-et Yamahán ülve.

Valentino és Morbidelli ugyan nem találták meg a pálya ritmusát az edzéseken, ( Viva VR46 L ) de, Quartararo és Vinales egymásnak adogatták az edzés elsőbbséget Yamahájuk nyergében, ezen felül Alex Rins tempója tűnt még ígéretesnek. Marquez végig kizárólag a verseny szimulációval és a futamon alkalmazott taktika kieszelésével volt elfoglalva, lévén a pálya vonalvezetése nagyon nem barátja az idei Hondának, nem beszélve a Ducatikról. A Q2 edzés végül jó kis tűzijátékot hozott, Quartararo körrekorddal került pol pozícióba. Ráadásul a legfiatalabb korban egymás utáni futamokon pol pozíciót szerző király kategóriás versenyző címét is elhódította Marc Marqueztől. ( Örülök, hogy ebből a rekorddöntős mondatból épségben ki tudtam keveredni ! J)

Rajtsorrend: 1. Fabio Quartararo 2. Maverick Vinales 3. Alex Rins 4. Marc Marquez (ebben az évben először nem az első sorból várta tehát a rajtot) 5. Joan Mir ( hoppá !) 6. Cal Crutchlow. A vb pontállás második helyezettje Andrea Doviziozo a 11. Valentino Rossi pedig a 14. rajthelyről kezdhette meg a vasárnapi futamot.

1. Maverick Vinales: Az erre az esztendőre új év, új élet jelszóval rajtszámot váltó Maverick nem mondható túl szerencsésnek ebben az évben: 8 futam alatt háromszor ütötték ki alóla a Yamahát túlbuzgó versenytársai, ez ellen nemigen lehet mit tenni. Most azonban újra azt a Vinalest láthattuk, aki a Yamahához érkezve ellentmondást nem tűrve söpörte le ellenfeleit a had szintérről. Szokásosnál sokkal jobb rajtot vett a 12-es és bár több hibát is vétett, magabiztosan zárkózott fel újra az ellenfelekre és hibátlanul hajtotta végre a stratégiát. Kemény hátsó gumit választva eleve a verseny végére koncentrált, a verseny szimulációs idők alapján pontosan tudta, hogy ezzel a keverékkel az utolsó körökig képes lesz tartani a tempót. Sokat segített persze a hasonló köridőkre képes Alex Rins bukása, főleg annak a fényében, hogy a Suzuki csoda számba menő Váz-futómű-elektronika összhangjának köszönhetően a hammamatsui versenygép a Ducati versenyzői szerint sokkal inkább „termeli” a hátsó gumikat, mint fogyasztja.  Maverick jó teljesítménye nem a véletlen műve. Mikor is nyert a spanyol utoljára? A 2018-as Philipp Island-i futamon, azon a pályán, amelynek vonalvezetése és karakterisztikája leginkább hasonlít az Assenihez, és talán legjobban fekszik a Yamaháknak. Az amerikai nagydíj után tehát egy újabb sor4 blokkos győzelem, ha már úgyis állóháború kezd kialakulni a különböző motorblokk építési koncepciókat illetően. Felüdülés volt újra gyári Yamahát látni a dobogó legfelső fokán, köszönjük Maverick.

 


2. Marc Marquez: Jó hír a Repsol Hondának, rossz hír az ellenfeleknek. A 93-as versenyző, a csapata és az általuk együtt a pályára küldött versenygép tökéletes összhangban van. Mint tudjuk, minden pályán tökéletes verseny technika nem létezik, a csapatoknak arra kell törekedniük, hogy mindent a mérlegre téve megtalálják a legjobb kompromisszumot, amely képes a 19 futamos bajnokságban a legtöbb pontot megszerezni. A dolog nem tűnik bonyolultnak, pedig nagyon is az. Az Asseni aszfaltcsík hagyományosan gyenge helyszín a szárnyas technika számára, a tavalyi Marquez győzelem is sokkal inkább volt köszönhető a szeles körülményeknek, a lassú verseny tempónak és Marquez illetve a csapata zsenialitásának. Csakúgy, mint az idei veszteségminimalizáló második helyezés. Marquez már péntek este tisztában volt azzal, hogy vajmi kevés esélye van az egyenessel és nagy féktávokkal alig megáldott versenypályán. Irtózatos tempójú, hosszan elnyújtott kanyarokból azonban van bőven, ezeken a szakaszokon, virgonc módon váltogatják az íveket a könnyen kezelhető Yamahák és Suzukik, nincs elég egyenes, hogy a V4-es lóerő gyárak ledolgozzák a fordulókban felhalmozott hátrányt. Marquez ezen a hétvégén nem törekedett a győzelemre. A csapattal ránéztek a bajnoki pontállásra, és a soft hátsó gumi kiválasztásánál sokkal inkább az vezérelte őket, hogy a futam elején meglógjanak a Ducatiktól, mintsem az, hogy elverjék a Yamahákat. A taktika bevált, a Vinalessel kialakult kisebb csetepaté is inkább volt köszönhető a két versenyző nem túl baráti viszonyának, semmint Marquez valódi törekvésének a győzelem megszerzésére. A 93-as pontosan tudta, hogy az utolsó 6-7 körben nincs esélye Vinales Hard hátsó gumival szerelt Yamahája ellen, de meghúzatta magát honfitársával, hogy állva hagyja a vb. címért folytatott harcban rá veszélyes ellenfeleket. Ijesztően átgondolt taktika és zseniális kivitelezés. „Misün akkomplisd”, küldetés teljesítve. Dovi 10, Crutchlow 14 másodpercet kapott Marqueztől, ők a legközelebbi V4-es motorral versenyző ellenfelek, a Yamahák és Suzukik számára csodálatos, a V4-esek számára pokolian nehéz helyszínen. Mint tudjuk a Marquez és csapata által előállított egyensúlyi állapot olyan mit a szappanbuborék, bármikor elpukkanhat. De ezek a srácok úgy tűnik nagyon nagy mágusai a buborékfújkálásnak!

 

3. Fabio Quartararo: Fantasztikus Fabio ( El Diablo , az ördög ) azt hiszem mindannyiunk egyre nagyobb kedvence. Gyors, mint a villám, alig hibázik, és mindig mosolyog, (amikor épp nem sír, mint Jerezben, ahol második helyen motorozva állt meg alatta a technika) és végtelenül szerény. Persze érzelmi hullámzások bőven akadnak, a Q2-ben beállított pol pozíciót érő körrekord utáni ünneplés olyan jól sikerült, hogy Fabionak a nagy melldöngetésben sikerült bedurrantania Alpinestars bőrruhája lufiját, de sebaj. Az eredmény az, ami számít.

 


Quartararo ezen tulajdonságain felül Marquezhez hasonlóan nagyon okos. Marc sem sokat fecsegett tavaly vállsérülését illetően, Fabio sem kesergett Barcelonában arm pump műtétje után, pedig mint ezen a hétvégén kiderült, koránt sem rózsás a helyzet. A műtét az alkaron szépen megrajzolt tetoválásokban okozott károkon felül még mindig nagyon fáj, a verseny előtti éjszakán fel is ébresztette a fiatal franciát.

 

A warm up után komoly aggodalmai támadtak Fabiónak, hogy egyáltalán be tudja-e fejezni a versenyt. Mint láttuk, az első 8 kört tudta megnyomni az év újonca, sajnos muszáj volt kissé visszaengedni a gázkart. Nyilvánvalóan az sem segített sokat, hogy a megváltozott széliránynak, illetve a túl szűkre vett hátsó egyenes ráfordítónak köszönhetően Quartararo motorja irtózatos szitálásokat mutatott be, amelyet versenytársai is növekvő aggodalommal figyeltek, lévén ilyen esetekben megjósolhatatlan, hogy az adott szituációban milyen kísérleteket tesz a versenyző motorjának megszelídítésére. Miután Vinales és Marquez is túljutott a francián, sikerült ellesnie Fabionak a megváltozott körülmények okán használandó szélesebb ívet, így a szitálások is elmaradtak. Quartararo teljes felgyógyulása csak a nyári szünet után, a Brno-i futamra várható, de a következő állomás Sachsenring, amely valójában egy jó nagy bal kanyar, kevésbé terheli majd az érzékenyebb jobb alkart. Hajrá Fabio, drukkolunk!

 

4. Andrea Doviziozo: Dovi kemény hétvégén van túl és valójában csoda számba menő pontmentést hajtott végre. A rémes Q2-es kvalifikáció, (amelynek második etapjában jórészt Marc Marquezzel nézegették egymást) 11. rajtpozíciót eredményezett. Andrea elképesztően jól használja a Ducati mechanikus rajt segítő alkatrészét, de a problémák az Assenhez hasonló pályákon általában a futam ezután következő részében kezdődnek. Az Audi pénzen futtatott vörös paripa a kanyarokban nem képes tartani a tempót, a nagy sebességű irányváltásoknál pedig nagyjából úgy fordul, mint egy anyahajó. Ezt kompenzálandó korai és intenzív kigyorsításokkal próbálnak kompenzálni a versenyzők, ami a délelőtti hűvösebb órákban még csak-csak működő stratégia, de a délutáni melegben gyorsan és biztosan fogyasztja el a hátsó gumit. A probléma nem új, csak az elmúlt években nagyobb lóerő hátránnyal küzdő Marquez ellen eddig elegendő volt. A Honda versenygépe ebben az évben sokat mozdult el a Ducati gépének irányába és Marquez alkalmazkodó képességének köszönhetően megőrizte korábbi erős tulajdonságainak egy részét is. A Ducati az elmúlt esztendőben mutatott hasonló fejlődési irányt, korábbi gyenge pályáin tudott erősödni, ezt a trükköt ebben az esztendőben a Repsol Honda 93-as versenyzője mutatja be. Ha Dovinak jó napja van 1-3. helyezett, Ha Marcnak jó napja van fél körrel nyer. Ha Dovinak rossz napja van 4. ha Marc gyengélkedik 2. helyen fejezi be a versenyt. Hát ez így nagyon nehéz lesz. Tavaly Assent követően 41 pont volt Doviziozo hátránya, idén 44 pont. A 3 pont önmagában nem indokolja az aggodalmakat. Az már sokkal inkább, hogy Marquez ebben az évben sokkal magabiztosabban motorozik. Idén eddig mindössze 6 bukást hozott össze Assenig, 2018-ban 10, 2017-ben pedig 13 buktánál járt a nagy ellenfél. Dovi és a Ducati vergődése Sachsenringen még nagy valószínűséggel folytatódni fog, de a nyári szünet után Brno, Red Bull ring és Misano következik, mindhárom helyszín sikeres volt számukra 2018-ban.

 

5. Franco Morbidelli: Moto2 bajnokként nagy dolgokat vártunk Francotól a Gp kategóriában, nem tudni, hogy a csapnivaló Marc VDS Hondánál eltöltött időszak miatt veszítette el a fonalat a VR46 motoros tanoda volt növendéke, vagy az SRT Yamahánál nem állnak össze a dolgok. Mindenesetre a sérült Quartararo-hoz képest begyűjtött 5 másodperc hátrány elhalványítja kissé az 5. helyezés mögött álló kétségtelen teljesítményt.

 

6. Danilo Petrucci: Petrux mosolya nem volt őszinte az Asseni verseny hétvégén, és ez csak részben magyarázható a pálya számukra kedvezőtlen vonalvezetésével. Danilo a Mugello-i győzelem után úgy gondolta, hogy végre nyugodtan hátra dőlhet, nagyszerű teljesítményével kivívta a biztos helyet a gyári alakulatban a 2020-as verseny szezonra. A katalán Gp-n is sikerült dobogóra állnia, és a vörösök csapat vezetése Barcelona utánra ígérte a végleges döntést szerződése meghosszabbításáról. Ehhez képest még most, Assen után is csuklóztatja a Ducati az olasz versenyzőt. A számokat illetően is eltérnek az elképzelések és a szerződésről sejtelmesen nyilatkozva Petrux olyan utalásokat tett, hogy a csapattársával való esetleges csatározásokat illetően is vannak érdekes kitételek.

 

Ha mindez nem lenne elég, az egész Ducati alakulat az eddigi szezon mélypontját éli, eddig csak Marquezzel kellet volna valahogyan elbírniuk, most azonban a kanyar bajnok Suzukik is bekavarnak kissé a képbe. Dovi év eleje óta egy oly módon forduló Ducatit követel a csapattól, mint ahogyan a kékek versenytechnikája jut túl a fordulókon. Petrucci Barcelonában Alex Rins-el, Assenban pedig Joan Mirrel folytatott csatározásaiban szembesült a Desmo Ducati hátrányával a kanyarokban. Szerinte a Suzukik majd egy kilométerrel hosszabb távot tesznek meg futamonként, mint a Ducatik, mégis gyorsabbak, mert nem kell lesarkítaniuk a kanyarokat, és szépen egy ívet rajzolva a fordulókban a gumik kopása is mérsékeltebb. Ezen két versenymotor között legélesebb a kontraszt a 2019-es rajtrácson. Petrucci verseny utáni nyilatkozataiból az is leszűrhető, hogy épp a lebegtetett szerződés okán nem támadta Dovit az utolsó körökben, jobb lenne tehát tiszta vizet önteni a pohárba, mit lehet és mit nem, ha már valódi csapat utasítást nem ad a Ducati versenyzői számára.

 

Nem lenne teljes visszatekintés Alex Rins említése nélkül. A Suzuki első számú versenyzője óriási lehetőséget szalasztott el az Asseni hétvégén, verseny szimulációs tempója alapján egyértelműen a győzelemre esélyesként állhatott fel a rajtrácsra vasárnap délután a spanyol. Simon Crafar Motogp boksz utca riporter kifaggatta Alex főmérnökét a bukás körülményeiről. Rins gyakorlatilag tökéletesen rajtolt és első köre is hibátlanul sikerült, a bukás előtti kigyorsításon azonban a telemetria szerint kissé egy kerékre állt a motor. A versenyzők féktávoknál egyértelmű pontokat (200 méter 100 méter tábla, szegélykő kezdete, festékcsík kezdete stb. ) keresnek a pályán, ezek segítenek a precíz fékezésben, hogy a legtovább utazzon a motor a lehető legnagyobb tempóval, majd a lehető legrövidebb fék utat megtéve még tökéletes ívre irányíthassák a kétkerekűt. Ha nincs ilyen igazodási pont az adott kanyar előtt, a versenyzők a versenygép fordulatszámát használják referenciaként, ennek alapján kapják el az első fékkar grabancát. Alex elegykerekezte az előző kigyorsítást, és a megszokott fordulathoz igazította a fékpontot, de az előző hiba miatt nagyobb tempóval érkezett a féktávra és későn kezdte meg a fékezést. Nagyjából 50 cm-el fékezett később a megszokottnál. Ennyire kiélezett tempónál ez végzetes hiba. Nagy kár, üde színfolt volt a két Suzuki az első-második helyen, de a boldogság mindössze egy körön át tartott. Alex bukása után első bálosként Joan Mir találta magát az élen, sajnos rutintalansága miatt gyorsan felfalta az újoncot a nyomában loholó farkas falka.

 

 


A tízszeres Assen-i futam győztes Valentino Rossi teljesítményének említése nélkül sem lenne teljes az összefoglaló. Vale hétvégéje kísértetiesen hasonlított a Mugello-ira, szörnyű kvali után a 14. rajthelyről a csodában reménykedve vágott neki a veterán a versenynek, és a csoda részben meg is történt. A csapat és Valentino vasárnapra tejesen más beállításokat álmodott meg, mint amelyekkel pénteken és szombaton kísérletezgettek, Az eredmény a verseny 3. körében futott 1.34.039-es köridőben meg is mutatkozott, ez 0,6 másodperccel gyorsabb, mint Rossi legjobb köre volt a pénteki és a szombati verseny szimulációk alkalmával. A dráma a 4. körben következett, amikor is Valentino csúnyán elnézett egy féktávot, aminek óriási bukás lett a vége. Mugelloban Joan Mir volt az áldozat, most Takaaki Nakagamit vitte magával a sor végéről az elejére igyekvő veterán.

 

 


Hála az égnek mindenki megúszta komolyabb sérülés nélkül, bár Nakagamiról bekötözött bokás képek jelentek meg a twitteren.

Három futam, három nullás eredmény, ebből kettő saját hiba. A Barcelonai esetet többször visszanézve, ott is lehetett volna kiutat találni a szorult helyzetből. Olyan verseny balesetek ezek, amelyek a legbiztosabb jelei annak, hogy Valentino küzd és hisz a sikerben. A kérdés csak az, hogy mennyi ideig képes még a veterán ugyanolyan akarattal és hittel belekezdeni a verseny hétvégékbe, ekkora kudarcok elszenvedése után. Mugello, Barcelona és Assen Rossi legerősebb pályái, így még keserűbb a pirula, amit le kell nyelnie. Mindeközben az újonc csodagyerek Quartatraro körrekorddal a pol pozícióban, Vinales a dobogó legfelső fokán, és 3 Yamaha a top ötben a végelszámolásnál. Bár csodálattal figyeljük Valentino elképesztő módon megőrzött motivációját 23 évnyi első ligás motorversenyzés után, de kérdéses mikor jön el a pillanat, amikor úgy érzi a 46-os, hogy elég volt.

 

Hétvégén Sachsen ring, igazi Marquez felségterület. Ahányszor pályára lépett a kis gokart pályának csúfolt német pályán a hangya, minden alkalommal nyert, kategóriától függetlenül. Ez 9 darab győzelmet jelent, ami nyomasztó fölény.

Ennek ellenére 2019-es Honda talán nem lesz olyan jó partner a 93-as számára, mint az elmúlt évek motorjai, és a Suzukik, Yamahák megszoríthatják kissé a vb. éllovast.

 

#motogp #maverickvinales #marcmarquez #fabioquartararo #assengp  

Szállítás: 1 500 Ft, vagy ingyen
0-24 hotline: +36 76 328 633
100% visszavásárlási garancia
Cégünk 1996 óta foglalkozik japán motorkerékpárok értékesítésével, alkatrész ellátásával, szervízelésével. Üzletünkben és webáruházunkban rengeteg márka közül választhattok: Shoei, Mugen Race, Bering, Alpinestar, Thor, Icon, Caberg, Motul, EBC, NGK, Hiflo-Filtro Gyári alkatrészek és kiegészítők: Suzuki, Yamaha, Kawasaki
2018 © Minden jog fenntartva! - rodeoride.hu
webdesign: webmestered.hu