Nyitvatartás
H.: 9-17, K.-P.: 8-17
Szombat: 9-12
Várható szállítási idő
Jelenleg 1-5 nap! Pontos száll. időről érdeklődjön telefonon!
+36 76 328 633
Ügyfélszogálat
Kategóriák
Főoldal Termékek Szolgáltatások Szervíz Használt Motorbérlés Hírek Rólunk Belépés Regisztráció Profil
Suzuki
tovább
Yamaha
tovább
Kawasaki
tovább
Vásárolj minimum 30.000 Ft értékben és a szállítási költséget átvállaljuk.*
Webáruházunk feltöltés alatt áll , ha nem találod a keresett terméket, érdeklődj telefonon!

TOP termékek
Hírek
2019.06.04 22:15

2019 Motogp 6. Mugello

2019  Motogp 6. Mugello - összefoglaló
Szerző: Király László GP-King
2019.06.04.

 

Motogp rajongó vagy? Sok elképesztően jó pálya van a versenynaptárban, ahová ellátogatva életre szóló élményben lehet részed. A legendás Jerez-i pálya, az örök idők óta verseny helyszín „sebesség katedrálisa” Assen (Cathedral of Speed). Katalán Gp? Szombat este még egy kis Barca focival és feldobhatod a hétvégét a Nou Campban. Persze hogy nagy élmény. Sok pénzt tudsz a dologra elkölteni? Phillip Island Ausztrália.

De ha csak egyetlen dobásod van, ahol az összes helyszín legcsodálatosabb tulajdonsága mind-mind megtalálható, a válasz egyszerű: Mugello.

 

 

Észveszejtő tempó, durva féktávok és kanyarsebesség, álomszép toszkán környezet, teljességgel elmeroggyant rajongók áradata, mediterrán kaja és laza hangulat. Tessék leballagni a célegyenes végén a kerítéshez, és rácsodálkozni, hogyan fékeznek 350 km/h+os tempóról 100 km/h-ra ezek az űrlények, hogy azután üggyel-bajjal elforduljanak valahogy a San Donato-ban. Ágyúgolyón lovagolnak ezek a srácok és bizony irányítják az irányíthatatlant. Egyszer látnotok kell. Jobb lesz igyekezni, mivel a versenyzők felvetették, hogy a folyamatosan emelkedő top speed miatt veszélyessé vált az célegyenes emelkedője után épp a féktávon alá bukó pálya. Lehet, hogy legyalulják a dombocskát, amelynek tetejére érve végtempónál most még a levegőben maradnak az első kerekek…csak a Gp kategória lóerő gyárai képesek erre, nézzétek meg. Ne hagyjátok ki!

 

 

Szokás szerint a csütörtök esti sajtó tájékoztatóval indult a Gp hétvége, a rajongók aggódva figyelhették Marquez és Petrucci gyengélkedését, lázas betegen jelentek meg a verseny helyszínen. Marc Marquez mamája az idősebbek bölcsességével magabiztosan nyugtatgatta a világbajnokot, (a betegségbe 3 napig befelé, 3 napig kifelé vezet az út! Vasárnapra nem lesz semmi baj!) a két versenyző állapota koránt sem volt túl biztató. Az esély latolgatások ezen a hétvégén nem csak a futammal kapcsolatban merültek fel, lévén szombat este BL döntőre készült a Liverpool a Tottenham ellen. Mindenki a Liverpool győzelmére szavazott, kivéve Danilo Petruccit, akinek megesett a szíve a Tottenham rajongó Steve Day Motogp kommentátoron, így rájuk szavazott.

 

 

 

Pénteken a két betegeskedő versenyző társaival együtt megkezdte a szabadedzéseket, az FP1-ben Marquez kezdett a legerősebben, az igazi meglepetés azonban az FP2-ben következett. A két újonc Peco Bagnaia és Fabio Quartararo foglalták el az első két pozíciót, de még Pol Espargaro is befért negyedik helyre. Figyelni kell ezeket a srácokat, ők a legesélyesebbek, hogy idővel majd megszorítsák és nyugdíjba kényszerítsék a 93-as bajnokot. Az FP3-ban és az FP4-ben további meglepetések vártak ránk. Valentino Rossinak és Alex Rinsnek, a pontállás alapján Marquezt kellett volna éppen szorongatnia, ehhez képest a Q2-be kerüléshez szükséges köridőt sem voltak képesek összerakni. A Q1 edzés végén aztán teljes kudarcba fulladtak próbálkozásaik, egymást nézegetve, kerülgetve próbálták rászánni magukat az utolsó gyors körre, amit aztán a nagy helyezkedés közepette mindketten lekéstek.

A Q2-es edzésre rendhagyó módon érdemes kissé több szót fecsérelni, Marquez ugyanis Michele Pirro személyében valódi személyi testőrt kapott, aki árnyékként követte a 93-ast az egész hétvégén. Az olasz tesztpilóta motorjának hátsó kerekén feltűnt egy újabb borítás, vélhetően a légellenállás csökkentésének és így a nagyobb végsebesség elérésének érdekében.  A Q2 első bemenetében Marquez keresztülvágott a Ducati armadán, ez a köridő azonban a villámgyors Quartararo és a folyamatosan gyorsuló Petrucci, Morbidelli és Vinales okán csak az ötödik helyre lett volna elég. Dovi ekkor medium hátsó gumin körözgetett, Marquez azonban tudta, hogy Dovi utolsó bemenetére tartalékolt soft gumijával kénytelen lesz gyors kört villantani, ha nem akar a 12. rajtkockáról indulni. A versenyzők a boxba gurultak, majd a gumicsere után Marquez tüntetően kiült a boksz elé és várt.

Eddig a Ducatik vártak rá, most ő várt Dovira. A helyi közönség vehemensebb 1%-a persze fütyülni kezdte a spanyolt, lévén mégiscsak olaszhonban vagyunk. Marquez tűrt és várt, hogy azután jó nagy gyomrost vigyen be a Ducati csapatnak. Pontos terve volt a pol pozíció megszerzésére, amit azután mérnöki pontossággal hajtott végre. Az utolsó menetben jól mérte fel a távot az előtte motorozó Dovihoz képest, megkezdte gyors körét és tökéletesen osztotta be a kezdéskor 100-150 méter távolságot.

Így éppen a célegyenes ráfordító Buccine kanyarhoz érve érte utol az olaszt. Azután kihasználva a gyorsabb Ducati nyújtotta szélárnyékot megfutotta minden idők leggyorsabb körét a Ducati házi pályáján, egy Ducati segítségével. Zseniális. Nem a szokásos, Marquezre is sűrűn ráakasztott kampózást láttunk tehát, hiszen ott egy gyorsabb versenyző húz meg egy lassabbat. Itt viszont a 9. helyre képes Dovi egyenesben gyors motorját használta eszközként Marc Marquez. Végeredmény: Ujjongás a HRC boxban, lógó orrok a MissionWinnow Ducati boxban. Marc Marquez Vs Ducatik: 1:0. A végső rajt sorrend: 1. Marc Marquez 2. Fabio Quartararo 3.Danilo Petrucci 4. Franco Morbidelli 5. Jack Miller 6. Cal Crutchlow …9. Andrea Doviziozo … 13. Alex Rins …. 18. Valentino Rossi

 

 

Kemény menetre készülhettünk ilyen parázs kvali után, de nem sejthettük még mennyire.

1. Danilo Petrucci: Le Mansban még nem sikerült, most viszont végre megtört a jég! Megvan Petrux első Gp győzelme! A Motogp paddock egyik legszerethetőbb, legszerényebb és legszimpatikusabb és legviccesebb versenyzője állhatott a dobogóra egy olyan kemény futam végén, amelyre évekig emlékezni fogunk majd. Petrucci nem a ma már klasszikusnak tekinthető spanyol, vagy olasz versenyző neveldék szülötte, külsősként esett be a Motogp paddockba, Gp125 Moto3 vagy Moto2 tapasztalat nélkül. 2011-ben Superstock 1000 olasz bajnoki, illetve Fim Superstock 1000 kupa győztes címet szerzett, innen került a Gp-be. A kezdeti Apriliás időszak után Ducati tesztpilóta majd a Pramac alakulat versenyzője lett, a 2019-es évre pedig bizalmat kapott a gyári csapattól. Mindez köszönhető a Ducati concepció váltásának is, a bolognai-i versenyistálló a „két dudás nem fér meg egy csárdában” (vajon milyen kifejezés van erre az olaszoknál?) szemlélet alapján választott versenyzőt Dovi mellé, aki Lorenzoval ellentétben nem a csapattársa ellen, hanem a csapattársa mellet kíván versenyezni. Ennek szellemében Dovi Petruccit szárnyai alá véve segítette újdonsült csapattársa téli fizikai és pszichológiai felkészülését a sorsdöntő 2019-es szezonra. Az első futamok bizonytalankodása után, amelyeken a nyíltan Petrux ülésére pályázó Jack Miller mögött végzett, Le Mansban végre versenyképesen motorozott a gyári csapat újonca, de nem erőltette még a Dovi elleni komolyabb harcot. Ezen a hétvégén azonban eljött az idő, hogy beteljesítse minden olasz motorversenyző gyermekkori álmát, győzni Mugelloban, ráadásul egy olasz motoron. Petrucci a célvonalon való áthaladás pillanatáig nem hitt a Marquez és Dovi feletti győzelemben, így elementáris erővel tört ki belőle a zokogás a levezető körben.

 

 

Mivel a Gp paddockban óriásnak számító nehéz csontú, marcona, borostás olasz külseje ellenére igen érzékeny alkat, nem felejtette el, ki segítette hozzá a sikerhez szükséges önbizalom és fizikai felkészültség megszerzéséhez. Első győzelmét azonnal csapattársának, Andrea Doviziozónak ajánlotta. Mindezt hatalmas elnézést kérések kíséretében, az utolsó körben történt kemény beszúrás okán. A verseny utáni sajtó tájékoztatón még arra is maradt energiája, hogy a Motogp vezető riporter és Tottenham drukker Steve Day-t vigasztalja csapat elbukott BL döntője után. Egy szóval rendes fickó ez a Danilo, az egész a Motogp paddockben nincs olyan ember, aki ne örülne győzelmének, beleértve az eredmény miatt ponthátrányt szenvedő Doviziózót is. Szép teljesítmény egy olyan versenyzőtől, aki az év eleji nehézségek miatt komolyan gondolkodott azon, hogy szögre akasztja a sisakot és más állás után néz. Meglátjuk, hogy Alex Marquezhez hasonlóan megtáltosodik-e Petrucci a győzelemtől, és a következő katalán futamon is harcolni tud-e az első helyért. Az viszont bizonyos, hogy a győzelem nagyot lendít Petrux jövő évi gyári szerződésének esélyein, a másik oldalon pedig elősegítheti, hogy Jack Miller maradjon szépen a helyén a Pramac Ducati nyergében.

 

 

2. Marc Marquez: A kvalifikációs edzésen mutatott trükkös észjáték után azt gondolom, Marquez győzelemre számított. Bár tudjuk, hogy a Mugelloi pálya vonalvezetése mindent magában foglal, ami a Hondák számára nehézséget okoz, láthattuk az előző versenyeken, milyen ügyesen lavírozza a 93-as a Repsol Hondát nehéz körülmények között és hogyan használja fel egyedülálló képességét arra, hogy motorozási stílusát az adott körülményekhez igazítsa. A hétvégén sem történ ez másként, a bajnokot mindössze 0,043 másodperc választotta el attól, hogy megsemmisítő és demoralizáló vereséget mérjen legfőbb riválisára, a Ducati versenyistállóra. Ebben segítségére volt az idei fejlesztésű megerősödött Honda motorblokk, amely ugyan még mindig nincs a Ducati Desmók szintjén, de lehetővé teszi, hogy Marc kevesebb hátrányt szedjen össze kigyorsításokon és az egyenesekben. Így kevesebbet kell kockáztatnia a féktávokon és a kanyarokban. A „nekem jó volt így az eredmény ezért nem támadtam az utolsó körben Petruccit” szöveg merő baromság, elég csak újra nézni a futam utolsó körét. Marc akkora stopit nyomott a 10-es kanyar ( Scarperia ) előtti féktávon, hogy az stunt bemutatókon is elmenne egy külön műsorszámnak.

Végül azonban nem sikerült a célegyenes ráfordítóban ( Buccine ) olyan közel kerülnie Petruxhoz, hogy időben elcsípje a Ducati mögött a célegyenesben kialakuló vákuumot. Elkeseredésre azonban semmi ok, ha ezt tudta mutatni a 93-as a Ducati házi pályáján, amelyik évek óta egyik mumusa volt, mire számíthatunk számára kedvezőbb pályákon? Marquez tavaly ilyenkor 95 ponttal vezette a bajnokságot, most 115 pontja van. Ami nyugtalanító lehet, hogy Dovi a tavalyi 66 ponthoz képest idén eddig 103 pontot szerzett és ebben az évben még nem hibázott. A helyzet tehát fokozódik és ez nagyon jó nekünk!

3. Andrea Doviziozo: Csalódottság? Valószínűleg igen. Dovi 2017-ben nyert utoljára a Ducati házi pályáján, előző évben második volt a megtáltosodott Lorenzo mögött. Egész hétvégén érződött, hogy nincs meg a győzelemhez szükséges átütő tempó, mindhiába az új 356,7-es sebességi rekord, nem álltak össze a dolgok. Legalábbis a Marc Marquez sarokba szorításához szükséges mértékben semmiképp. Ugyanaz a régi Ducatis történet, a kigyorsításon, a végsebességben és a féktávokon a Duki a legjobb motor, ezzel kevesen vitatkoznának, de a kanyar közepén csak vánszorog a vérvörösre festett olasz csoda technika. Óvatos üzengetés zajlik a csapat vezetés és Dovi között, a vezérkar győzelmeket vár, ha már ráfestették a motor oldalára, hogy a küldetés most már a győzelem. ( Mission Win Now ), Dovi pedig folyamatos szkepticizmussal fogadja a csapat légcsatornában megálmodott légterelő csodáit, hiszen érzi, hogy nem ezek hozzák meg az áttörést az egyedüliként ellenállásra képes Marc Marquez ellen. A szélcsatorna fontos eszköz, az ott fejlesztett alkatrészek tovább erősítik a versenygép eddig is erős tulajdonságait, de előbb-utóbb muszáj lesz a vázhoz is hozzányúlni, hogy a 93-as Repsol Honda ne tolja le a VW pénzből finanszírozott bologna-i űrtechnikát a pályáról a kanyar közepén. Érdemes újra nézni a verseny onboard felvételeit, Marquez 65 fokban lelapolt motorjához képest a Ducatis versenyzők mintha túrázgatnának. A kanyarokban, ahol Marquez a könyökét a földön húzva a fülén fordul, a Ducatisoknak sokszor még a térde sem ér le. Nincs alkalom, hogy Dovi ne jelezné nyilatkozataiban, hogy ebben a formában MM ellen ez a technika kevés. Andrea nem túl szerencsés, hiszen ha nem lenne a mezőnyben az egy szem Marc Marquez, minimum két bajnoki címet birtokolhatna már és az idei bajnoki címért sem kellene túlságosan megfeszítenie magát. Dovi egyébként fantasztikus hidegvérrel viseli, ahogyan Marquez szórakozik vele. A Q2-ben a lábtartóról is lecsúszott a lába úgy beszúrt neki a 93-as egy ártatlan helyzetben, MM kampózós pol pozícióját is látszólag szemrebbenés nélkül vette tudomásul. A nyugodt pontgyűjtögetésben nagyon jól áll Dovi, nyoma sincs a tavalyi évben eszetlenül eldobált versenyeknek. A hátrány mindössze 12 pont és tudjuk, a két bajnok esélyes közül magasan Marquez a hajlamosabb a forró fejjel elkövetett hibázásra. Andrea „csak” annyit kér a Ducatitól, hogy ne Marquez hibája legyen az egyetlen esélye a bajnoki cím megszerzésére. A soron következő Katalán verseny még jól fekszik a Ducatiknak, hátha ott bizonyíthat Doviziozo.

 

4. Alex Rins: Alex esetében nyugodtan kijelenthetjük, hogy teljesen feleslegesen utazik el csütörtökön, a soron következő verseny helyszínekre. Bőven elég lenne szombat délben megjelenni és tolni egy ilyen-olyan kört a kvaliban, csak hogy hivatalosan felállhasson valahova a vasárnapi rajtrácson. Tréfát félre téve, a versenytempó az egyik legerősebb a mezőnyben, de a kvalifikációs szereplés siralmas. Az más kérdés, hogy ezen a hétvégén a jobb rajt pozíció sem segített volna az épp pumukli frizurát növesztő spanyol gyors és motorkerékpár versenyzőn. Egy ennyi lőerővel rendelkező Suzuki nyergében képtelenség a Ducati és a Honda lóerő gyárai előtt maradni az egyenesben, így pedig a szökés is rendre meghiúsul. Mindenesetre Alex éppen elhódítani készül a legnagyobb felzárkózónak járó ”vasárnap királya” címet Valentino Rossitól, Mugelloban is egy csoda számba menő produkció mutatott be a fiatal spanyol, idén sokadszorra. A mezőny legjobb vázzal-futómű kombóval rendelkező versenygépének helyes beállítását az utolsó pillanatban találta meg a csapat, Alex pedig minden szívbaj nélkül szurkált be a Ducatiknak és Marc Marqueznek a verseny folyamán. Egyetlen alkalommal fordult rá a célegyenesre elsőként a 42-es, maradjunk annyiban, hogy úgy mentek el mellette a rivális rakéták, mintha Alex nem találta volna a 6. fokozatot. Ezek után 0,5 másodperccel lemaradva átgurulni a célvonalon keserű pirula, de a soron következő katalán pálya hasonló karakterisztikájú, mint Mugello. Valamivel rövidebb célegyenessel. Talán ott nagyobbak lesznek majd az esélyek.

 

 

 

5. Takaaki Nakagami: Hát ezt meg hogy? Szoktuk kérdezni mostanság, ha valamilyen érthetetlen jelenséggel találkozunk. Nakagami a téli teszteken villogott utoljára Marquez tavalyi Hondáján, s bár folyamatosan top 10-es eredményeket hoz, kellemes meglepetés ez az 5. helyezés. Külön elégtétel lehet a japán számára, hogy az őt idiótázó (F.king idiot!) Jack Miller eldobta a vasat, értjük mi, hogy Ausztrál a srác, de a Motogp paddockban azért mégsem divat ez a stílus. Nakagami pedig bizonyára egy életre megjegyezte, hogy soha többé ne felejtse magát kis tempóval az ideális íven, még szabadedzéseken sem. Petrucci és Rins után talán Nakagaminak jár a legnagyobb dicséret a hétvégi teljesítményéért.

 

6. Maverick Vinales: Az összeomló Yamaha csapatok becsületét egyedül Maverick volt hívatott megmenteni, a rajtnál szokásos visszacsúszása után szépen tartotta meg 6. helyezését. Rossi Mugelloi rémálom hétvégéjéhez képest nem rossz eredmény, főleg annak ismeretében, hogy mindenki a 2. rajtkockából induló, a Q2-ben irtózatosan gyors Fabio Quartararotól és a 4. rajthelyről induló Franco Morbidellitől várta a megváltást. A Yamahásokkal kibabrált az időjárás, a 29 fokos hőmérséklet és 50 fok feletti aszfalt csőbe húzta a hangvillásokat. Quartararo ennek következtében szokatlanul megemelkedett guminyomásra panaszkodott, a gyenge rajt után ez okozta visszacsúszását. Vinales tehát tisztességesen letudta a Mugello-i hétvégét.

  

Az olasz rajongók szívét azonban kétségtelenül nem a Yamahák gyengélkedése, hanem a borzalmasan szereplő 46-os számú versenyző törte össze igazán. Vale a rettenetesen eltaktikázott kvalifikáció után a 18. rajthelyről kezdhette meg a versenyt, és miután a sóderágyba kényszerítette az Suzuki újonc Joan Mirt, az arabiata 2 kanyarban elszenvedett bukásával tette fel a koronát hétvégi produkciójára. Pedig nem mondhatjuk, hogy a rajt után nem tett meg mindent a veterán a jobb eredményért. A verseny 6. körében 1,47.984-es időt motorozott, miközben a mezőny eleje 1.48 feletti köridőket teljesített. Összehasonlításként a verseny leggyorsabb körét Jack Miller villantotta 1.47.657-es idővel.  

 

 

 

Meg kell említenünk még a szezont nagy reményekkel kezdő Cal Crutchlow gyenge szereplését, a 8. helyezés és a 13 másodperces hátrány a győzteshez képest nem túl acélos eredmény. Természetesen a tavalyi győztes Jorge Lorenzo szenvedése mellett sem mehetünk el szó nélkül, ő 20 másodperces hátrányt szedett össze a győzteshez képest és még a Valentinoval a sóderágyat is megjárt Joan Mir is maga mögé tudta kényszeríteni a vasárnapra jól összelőtt Suzukival. Jorge Mugelloból ennek okán nem spanyol honba indult, hanem a HRC főhadiszállására japánba, bár őszintén szólva nem tudom, mit remél a személyes látogatástól. Érdekes volt hallgatni az ötszörös világbajnok fejtegetését arról, hogy a HRC-nek el kellene gondolkodnia, hogy jó stratégia-e a 6 év alatt öt vb. címet begyűjtő Marc Marquez szerinte egyoldalú támogatása a fejlesztések terén. Szerinte természetesen rá, és a többi Hondásra is koncentrálnia kellene a HRC-nek, hogy egy mindenki által könnyebben motorozható Honda legyen a végeredmény. Mindezt azon a hétvégén sikerült kijelentenie, amikor Nakagami 5. helyet szerzett és Crutchlow is jócskán előtte fejezte be e versenyt. Személy szerint alig várom, hogy Lorenzo újra magára találjon a Honda nyergében, mert amikor nem megy neki, rendszerint elképesztő ökörségeket kezd nyilatkozni, ami sokkal rosszabbul áll neki, mint amikor a fekete Lorenzo-Land zászlókat szurkálja le a sóderágyba, egy-egy győzelem után.

 

Következő állomás Kataluna, a Mugello-hoz hasonló hangulattal, csodálatos pályával és évről évre izgalmas futamokkal. Már alig várom!  

 

#motogp #danilopetrucci #marcmarquez #andreadoviziozo #alexrins #mugello    

Szállítás: 1 500 Ft, vagy ingyen
0-24 hotline: +36 76 328 633
100% visszavásárlási garancia
Cégünk 1996 óta foglalkozik japán motorkerékpárok értékesítésével, alkatrész ellátásával, szervízelésével. Üzletünkben és webáruházunkban rengeteg márka közül választhattok: Shoei, Mugen Race, Bering, Alpinestar, Thor, Icon, Caberg, Motul, EBC, NGK, Hiflo-Filtro Gyári alkatrészek és kiegészítők: Suzuki, Yamaha, Kawasaki
2018 © Minden jog fenntartva! - rodeoride.hu
webdesign: webmestered.hu