Nyitvatartás
H.: 9-17, K.-P.: 8-17
Szombat: 9-12
Várható szállítási idő
Jelenleg 1-5 nap! Pontos száll. időről érdeklődjön telefonon!
+36 76 328 633
Ügyfélszogálat
Kategóriák
Főoldal Termékek Szolgáltatások Szervíz Használt Motorbérlés Hírek Rólunk Belépés Regisztráció Profil
Suzuki
tovább
Yamaha
tovább
Kawasaki
tovább
Vásárolj minimum 30.000 Ft értékben és a szállítási költséget átvállaljuk.*
Webáruházunk feltöltés alatt áll , ha nem találod a keresett terméket, érdeklődj telefonon!

TOP termékek
Hírek
2019.05.21 13:33

2019 Motogp 5. Le Mans gondolatok

2019 Motogp 5. Le Mans gondolatok
Szerző: Király László GP-King
2019.05.20.

 

Ötödik menet, Le Mans. A Jerez-i elsöprő Marc Marquez győzelem után kíváncsian vártuk a francia futamot, mire lesznek képesek a Ducati-k a legújabb kori Motogp aktuális csodagyereke, MM ellen. Katar után végre egy újabb Stop & Go pálya, ahol a Bolognai versenyistálló gépei kihasználhatják erősségeiket: a brutális kigyorsítást, az egyenesben elért botrányos végsebességet, illetve a féktávon mutatott stabilitást. A célegyenes végi tempós elnyújtott jobboson kívül a pálya nem tartalmaz hasonló kanyarokat, amelyek az idei évben eddig rendre nehéz helyzetbe hozták a vörösöket. Azt is sejthettük, hogy éppen ezen okoknál fogva a Suzukikra nehéz hétvége vár. A legnagyobb várakozás azonban a hazai pálya előnyét élvező, Jerezben szerencsétlenül járt Fabio Quartararo és a Le Mansban évekig egyeduralkodó Yamahák produkcióját előzte meg.

A pénteki nap legnagyobb pozitív szenzációja Jorge Lorenzo FP2-ben elért negyedik helyezése, illetve Fabio Quartararo szereplése volt. A szombatra és vasárnapra jósolt bizonytalan időjárás fényében az is eldőlni látszott, hogy a pontállásban Marquez mögött mindössze 1 ponttal állt Alex Rins majdhogynem biztosan a kukába dobhatja a hétvégéjét. A Suzuki számára kínszenvedés karakterisztikájú Le Mans-i pályán a szombatra jósolt esőben Q2-be jutni ebben a mezőnyben? Szinte lehetetlen. Az FP1-ben egy hamisítatlan Marquez mentéssel is gazdagodott az MM archívum. Pár perccel azután, hogy Jorge Lorenzo a 8-as kanyarban a szegélykőre sodródva eldobta a vasat, Marquez a bukás végső szakaszától eltekintve lemásolta a „mozdulatsort”. A különbséget mindössze a végeredményt illetően láthattunk, Marc térdét és könyökét az aszfaltba szúrva megmentette a menthetetlent és tovább gurult, míg Lorenzo a pályabírók segítségét kérte.

 

 



 



 

Szombaton azután megérkezett a rossz idő, annak a motorversenyzők által legjobban gyűlölt formájában. Kicsit esik, kicsit nem, néha talán esik, néha talán nem. Az időjárási körülmények legnagyobb nyertese Valentino Rossi volt, a veterán „aki mer, az nyer” alapon slick gumin kezdte meg a Q1-et, hajlított egy gyors kört, amíg a többiek a vizes gumin kísérleteztek. Így nagyon jól alakult az addig siralmas hétvége. Mire a versenytársak is próbát tettek mintával nem rendelkező verseny gumikon, a pálya slick gumival járhatatlanná vált, így az újabb átgumizással bukták rendelkezésre álló drága időt. Az addig a dobogóra is esélyesnek tartott Quartararo hétvégéjét viszont derékba törte az időjárás, rutintalan még a vízen az újonc francia. Alex Rins még ennél is nehezebb helyzetbe kormányozta magát, a siralmas 19. rajthelyről várhatta a vasárnapi futamot. A sorrend: 1. Marc Marquez, 2. Danilo Petrucci 3. Jack Miller 4. Andrea Dovizioso 5. Valentino Rossi 6. Franco Morbidelli.

A Motogp mezőnyének a futamon megkegyelmeztek az égiek, eső nem esett, de a 15 fokos hőmérséklet és a 19 fokos aszfalt mindenkit a soft-soft gumi használatára kényszerített. Lássuk mi történt a futamon.

1. Marc Marquez: Jelentem nagy bajban a Motogp mezőnye és veszélyben a Gp rajongótábor legkedveltebb vasárnapi szórakozása. A veszélyforrás a 93-as számmal rajthoz álló versenyző. A HRC mérnökei a 2016-os motorblokk fejlesztés (visszafelé forgó főtengely, Big-bang gyújtás sorrend) után bő két évig a motorozhatóbb RC2013V elkészítésén fáradoztak, 2019-re azonban beleadtak apait-anyait a nagyobb lóerők és nyomaték előteremtésébe. Az eredményt láthatjuk. Míg Marc Marquez, az elmúlt három évben kénytelen volt „torkán a késsel” motorozni, az erősebb és féktávon stabilabb Ducatik ellen a kanyar bejáratoknál és a kanyarok közepén visszahozva a másutt összegyűjtött tetemes hátrányt. A többlet lóerők birtokában most kicsit Ducatisabb stílusban is elérheti a versenyek megnyeréséhez szükséges köridőket, kevésbé kell terhelnie az első gumit és kevesebb kockázatott kell vállalnia a féktávokon. Ezek ugyanis egy motorversenyzőre nézve a legveszélyesebb tényezők, nem csoda, hogy „teher alatt nő a pálma” alapon Marquez kénytelen volt elképesztően kiokosodni az első gumi csúszásának kontrollálása terén, nem volt választása, ha győzni akart.

 

Ezen képessége az egész Gp mezőny egybehangzó véleménye szerint egyedülálló és leutánozhatatlan. Crutchlow teljes betekintéssel bír Marquez adataiba a telemetriát és az elektronikát illetően. Látja az adatokat, tudja hogy mit csinál Marquez a versenyhétvégéken rögzített számtalan első kerék megcsúszás alkalmával, de nem képes a trükkök lemásolására. „Szpesöl Rájder” mondják erre a japánok és a Le Mans-i hétvége Hondás eredményeit látva (Crutchlow 9. Lorenzo 11. Nakagami DNF) bizonyára újra megerősödtek abban, hogy jobb már most elkülöníteni egy szemérmetlenül magas összeget Marc Marquez fizetési csekkjeinek kiegyenlítésére, amit szerződése lejárta után kell majd villantani. A Le Mans-i futam igazi mestermunka volt, újabb példa Marc elképesztő képességére a változó körülményekhez való alkalmazkodásra, illetve a taktika óraműszerű pontossággal való végrehajtására. A 93-as egyedül az utolsó szektorban volt képes 0.2 másodperc előnyt kiharcolni, itt nincs nagy kigyorsítás és nincs nagy féktáv. Ezt a töredéknyi időt azonban körről körre, szépen megadta az üldözőknek, 10-15 kör alatt így szépen összecsöpög a győzelemhez szükséges különbség. Igen, az idei Honda erősebb lett, a váz és futómű módosításának köszönhetően kevésbé „orros motor”, és ez lehetővé teszi az eddig elképzelhetetlent, hogy Marquez soft első gumit használva a sóderágy helyett első helyen fejezzen be egy versenyt. Ennek ellenére a Repsol Honda legfontosabb, pótolhatatlan alkatrésze idén sem új fejlesztésű: 1993-ban született a spanyolországi Cervera-ban, Marc Marqueznek hívják és még motoros jogsija sincs. Ahogy a Motogp sajtósai írták, ezen a hétvégén ő volt a Honda egyszemélyes hadserege a Ducati armada ellen.

 

2. Andrea Dovizioso: Andrea újabb nagy pontveszteség minimalizáláson van túl, maga mögött tudta tartani csapattársát és a Pramac Ducatis Jack Millert is. Egy kis matek: Hátránya most mindössze 8 pont Marquezzel szemben, tavaly ilyenkor 49 pont volt a különbség. Év végén Marquez 76 ponttal verte Doviziozót úgy, hogy Dovi 4 futamon nem szerzett pontot, így 100 egységet dobott el magától. A helyzet tehát sokkal biztatóbb, mint az előző esztendőben. Dovi mosolya mégsem őszinte a dobogó második fokán állva és ez nem véletlen. Az előző években egy a lóerőkkel sarokba szorított ellenféllel kellett megküzdenie, ebben az évben más a helyzet. A verseny utáni sajtótájékoztatón elmondta, amit érez: Valahol még plusz tempót kell találniuk, mert ez kevés lesz a világbajnoki címhez. Ha visszalapoztok az oldalon a téli tesztekig, láthatjátok, hogyan lelkendezett ezen sorok írója arról, milyen irigylésre méltó helyzetben van a Ducati, milyen kényelmesen süttetheti a hasát és kísérletezgethet mindenféle légterelő szárnyakkal, amíg a többiek kaparnak +5 lóerőért és 10 Nm nyomatékért. Persze nem tudtuk, hogy 2 év álmodozás után mit főzött ki a Honda fejlesztő gárdája erre a szezonra. Ez itt kérem a Motogp, nincs helye a lazsálásnak, a fölény tudatában érintetlenül hagyott Ducati blokk úgy tűnik, idén már nem biztosítja a szépen beosztható fölényt, legalábbis Marc Marquez-el és Hondájával szemben semmi esetre sem. A folyamatos fejlődés a gyártók között még könnyebben érzékelhető, ha a Suzuki verseny gépét is figyelembe vesszük. Ezt érzi Dovi és most sajnálhatja igazán a tavaly gyors egymásutánban eldobott Jerez-i, Le Mans-i, majd Kataluna-i futamok súlyát, és az elvesztegetett lehetőséget a Vb cím megszerzésére. Ennek ellenére Andrea-t nem kell félteni. A mezőny egyik legrutinosabb és legokosabb versenyzője, aki képes egészében kezelni a Gp szezont. Mugello fontos állomás lesz, hol tartanak valójában a vörösök az ellenfelekkel szemben.

 

3. Danilo Petrucci: A futam elején elkövetett hibák után szépen küzdötte vissza magát a gyári Ducati alakulat 2-es számú versenyzője, és még csapattársával is hajlandó volt némi pengeváltásokra. Persze a verseny utáni sajtótájékoztatón kiderült, hogy képzeletben Dovi motorjának hátuljáról szinte állandóan a Ducati valamelyik vezetője bámul vissza rá, ami erősen akadályozza abban, hogy marhaságokat csináljon csapattársával szemben. A Petrux és Dovi közötti kapcsolat amúgy is elmélyülni látszik, a közös téli felkészülés és a Petrux magánéleti problémái közben Dovi által nyújtott segítő baráti jobb, úgy tűnik hatékonyan távol tart minden feszültséget a Bologna-i versenyistálló boxából. A két Ducati mintha gumikötélen rángatta volna egymást az utolsó körökben, Petrux féktávon, Dovi a kicsit jobb állapotban megőrzött hátsó gumik okán a kigyorsításon volt erősebb. Talán Mugelloban összejön a dolog Petruccinak.

 

4. Jack Miller: A forrófejű ausztrál nem annyira forrófejű már. Ő az, aki verseny körülmények között a Katar-i futam óta először volt képes sikeres előzést végre hajtani Marc Marquez ellen, még ha ennek a forszírozott tempónak és az elkoptatott hátsó guminak a verseny végén meg is kellet fizetni az árát.

 

 


 

Ő az, aki a futam utolsó szakaszában képes volt maga mögött tartani Valentino Rossit, ami szintén nem kisteljesítmény. A futam utáni gyors interjúban érezhető volt a csalódottság, Jack most szembesült igazán a Marquez faktorral. A magyarázatok keresése közben még az a feltételezés is felmerült benne, hogy Marc medium hátsó gumival indulhatott, ezért tudott ellépni a verseny második felében. Az interjút készítő Matt Birt lombozta le az információval, hogy Marquez is soft-soft gumikon csinálta végig a versenyt. Jack jó versenyt futott, és a hétvégén egyszemélyes mentő alakulatként segítve társait szerzett magának további szimpatizánsokat.

 

 

 

Nagyon drukkolok neki a jobb eredményekért, talán az ő jó értelembe vett ausztrál „tökössége” kell az elkövetkező versenyeken Marquez megszorításához.

 

5. Valentino Rossi: A siralmasan kezdet Le Mans-i hétvége után ügyesen behúzott 5. kvalifikációs hely iszonyatosan fontos volt a veterán számára. Mr. Vasárnap ezen a hétvégén a megszerzett rajthelyről nem tudott tovább kapaszkodni, de legjobb helyezést elérő Yamahásként így is nagy pont veszteségminimalizálást hajtott végre. Lemaradása a győztestől végül mindössze 3 másodperc lett a futam végén, ami a való világban nem sok, ebben a Motogp mezőnyben azonban egy fényév. A Yamahák továbbra sem találják a rést a pajzson, bár tagadhatatlan az előre lépés az évekig legnagyobb problémát okozó elfogyó hátsó gumi terén. Valentino a top speedre panaszkodik leginkább, több erő kellene a Yamahába. Ez minden bizonnyal így van, de hát akkor mit mondjanak szegény Suzukisok? Az is jelzés értékű, hogy a verseny leggyorsabb körét Yamahával futották, de ezt nem Valentino tette meg, hanem a Yam csapat és a Gp mezőny talán legnagyobb feltörekvő reménysége, Fabio Quartararo. Rá külön is kitérünk még az elemzés végén. A következő verseny a hagyományosan citromsárga felhőbe burkolózó Mugello, ahol tavaly dobogóra állhatott Vale, meglátjuk idén is sikerül-e a mutatvány.

 

 

6. Pol Espargaro: Miller, és Quartararo mellett a kisebbik Espargaro-é a hétvége legfantasztikusabb teljesítménye. Óriási érdeme a mindig pozitív és vidám spanyolnak, hogy szimpatikus személyiségével részben képes ellensúlyozni az általa képviselt márka vezetésének elképesztően arrogáns és cseppet sem szimpatikus megnyilvánulásait. Emlékezhetünk az üzengetésre a KTM vezetésétől a HRC-nek Pedrosa-val kapcsolatban, hogy nem értik 18 év után miért fogyott el a türelem a kis spanyollal szemben. Még érdekesebb a korábbi sajnálkozó nyilatkozat annak a fényében, hogy a KTM nem egészen 4 futam erejéig volt képes magába fojtani türelmetlenségét Zarcoval szemben. Igazán várhattak volna még 17 és fél évet, ha másokat kárhoztattak ugyanezért. A legújabb kibeszélős beszólás Jerez után látott napvilágot, a KTM vezér újfent Zarco-nak üzent a sajtón keresztül. Nos, mindez mit sem változtat Pol Espargaro fantasztikus teljesítményén, és azon a tényen sem, hogy a KTM véresen komolyan veszi Motogp projectjét. Elképesztő fejlesztő munka zajlik a narancssárgák háza táján, ennek legfrissebb bizonyítéka az új szénszál lengővilla, amely nagyon jól muzsikált Espargaro motorja alatt. Pol őszinte nyilatkozata a sisakban érzett örömről, amint Valentino Rossi mögött motorozva felismerte, hogy az eddig elérhetetlen távolságban motorozó él menők is hús-vér emberek és nem két keréken guruló istenségek, aranyos volt és megmosolyogtató. Hajrá Pol, a kedvedért hajlandóak vagyunk narancssárgáknak is szurkolni!

 

 


 

Akikről még beszélnünk kell, bár nem fértek be az első hatba: Természetesen elsőként Fabio Quartararo. A kevés szerencsével, de annál nagyobb tehetséggel megáldott 20 esztendős francia ezen a hétvégén újra megvillantotta, mi várható a jövőben. A Katarban élete első Motogp versenyén szerzett 5. rajhely, majd a rajtrácson ragadt motor okán mezőny után eredve elért leggyorsabb versenykör. 8. helyezés Argentínában, 7. helyezés az amerikai nagydíjon, a legfiatalabb versenyzőként szerzett Pol pozíció Jerezben, majd második helyen motorozva motorhiba miatti kiesés. Le Mans-ban pénteken nagyszerű kezdés, majd a szerencsétlen kvalifikáció vizes körülmények között. Ezután elrontott rajt, majd 15 helyről küzdve, keresztül a mezőnyön a 8. helyezésig. Közben újra a verseny leggyorsabb körének megfutása. Igencsak impresszív bemutatkozás a király kategóriában, mindezt úgy, hogy amíg Joan Mir csak ezen a hétvégén négy bukást szenvedett el Suzukijával, Fabio egyetlen egyszer sem fogott még talajt az Srt Petronas Yamahával. A francia köridői alapján simán hozta az első 5 helyezett időit, bár mint később kiderült, sumákolt kissé az eredmény érdekében. Miután látta, hogy ez a hazai futam nem a diadalról fog szólni, gondolt egyet és átkapcsolta Yamaháját kvalifikációs üzemmódba a jobb tempó érdekében. 20 évesen. Élete 5. versenyén. A Motogp-ben. „Ha elfogy a gumi, hát elfogy! Gondolta Fabio és a dolog működött. Nos, ez a hozzáállás, ez a bátor kezdeményezés az, ami kihúzhatja a Yamaha csapatokat sokszor valós, sokszor képzelt válságukból. Tovább megyek. Fabio azon feltörekvő fiatalok előfutára, akik idővel megszoríthatják és le is győzhetik majd Marquezt. Csak így tovább Fabio! Hajrá, csak idő kérdése és előbb utóbb elkapod majdm a 93-ast.

 

 


 

Jorge Lorenzot és Alex Rinst kell még megemlítenünk a hétvége negatív szenzációjaként, előbbinél a gyenge eredmény ellenére látszik némi elmozdulás a jó irányba, Alex Rins esetében mindössze a talpon maradást és a megszerzett 6 pontot említhetjük pozitívumként.

A Le Mans-i hétvégén Marquez több rekordot is beállított, 55 pol pozíciójával utolérte Valentino Rossit, 47 királykategóriás győzelmével pedig Jorge Lorenzot. És megszerezte a Honda 300 győzelmét.

 

 


Következő állomás Mugello, igazi Ducati teritórium. Marquez többször megszédült már itt, talán a citromsárga füst hatására. Minden esetre, ha a Ducati pályáján is jól megy a 93-as, elkezdhetünk komolyan aggódni a vb. címért folytatott versenyek izgalmaiért. Bármennyire is szórakoztató ugyanis figyelni valakit, aki tevékenysége ilyen szintű mestere, számunkra sokkal izgalmasabb, ha hátrányból, vert helyzetből kénytelen küzdeni a győzelemért.  

 

#motogp #marcmarquez #andreadoviziozo #danilopetrucci #jackmiller #valentinorossi #polespargaro #repsolhonda missionwinnowducati #monsterenergyyamaha

 

Szállítás: 1 500 Ft, vagy ingyen
0-24 hotline: +36 76 328 633
100% visszavásárlási garancia
Cégünk 1996 óta foglalkozik japán motorkerékpárok értékesítésével, alkatrész ellátásával, szervízelésével. Üzletünkben és webáruházunkban rengeteg márka közül választhattok: Shoei, Mugen Race, Bering, Alpinestar, Thor, Icon, Caberg, Motul, EBC, NGK, Hiflo-Filtro Gyári alkatrészek és kiegészítők: Suzuki, Yamaha, Kawasaki
2018 © Minden jog fenntartva! - rodeoride.hu
webdesign: webmestered.hu