Nyitvatartás
H.: 9-17, K.-P.: 8-17
Szombat: 9-12
Várható szállítási idő
Jelenleg 1-5 nap! Pontos száll. időről érdeklődjön telefonon!
+36 76 328 633
Ügyfélszogálat
Kategóriák
Főoldal Termékek Szolgáltatások Szervíz Használt Motorbérlés Hírek Rólunk Belépés Regisztráció Profil
Suzuki
tovább
Yamaha
tovább
Kawasaki
tovább
Vásárolj minimum 30.000 Ft értékben és a szállítási költséget átvállaljuk.*
Webáruházunk feltöltés alatt áll , ha nem találod a keresett terméket, érdeklődj telefonon!
Hírek
2019.04.02 08:50

2019 Motogp 2. Argentína

2019  Motogp 2. Argentin Gp
Szerző: Király László GP-King
2019.04.01.

 

Széles vigyor az arcokon, minden Motogp imádó boldog, hiszen újra Gp hétvége, ráadásul azzal a megnyugtató érzéssel a tudatunkban, hogy a szezon elején járunk, és jó sok epizód van még a kétkerekű tele-regény 2019-es évadjából.


A katar-i futam utáni Ducati lengővilla szárny ügyre pont került még a hét közepén, de egyik résztvevő sem volt maradéktalanul elégedett a kialakult szituációval. Luigi Dal’Igna a Ducati technikai vezetője azt nehezményezte, hogy a vizsgálat során igazát bizonyítandó kénytelen volt nyilvánosságra hozni a vitatott alkatrész hatását a versenygép paramétereire. A vizsgálatot indító csapatok pedig azért elégedetlenek, mert a műszaki leírást továbbra is többféleképpen értelmezhető gumiszabályzatnak tartják, ami nem ad biztos, mindenkire kötelezően alkalmazandó sarok pontokat a versenygépek építéséhez. Ezzel együtt a Ducati adatokkal tudta igazolni, hogy a szóban forgó alkatrész átlagban 7 c’ fokot hűt a versenygép hátsó gumiján és mindössze 300 gramm súlynak megfelelő leszorító erőt fejt ki 180 km/h sebességnél. Ergo tény, hogy az alkatrész elsődleges feladata a gumi hűtése. Ennyi.

 A verseny hétvégék egyre szórakoztatóbb kezdő eseménye a csütörtöki sajtótájékoztató, annak is az a része, amikor minden versenyzőnek feltesznek egy gondosan kiválasztott rajongói kérdést. A végletekig elcsépelt sajtós kérdések után felüdülés hallgatni az instagramon, facebookon és twitteren eljuttatott óriási ökörségeket. Dovi válaszából megtudtuk, hogy a csokis fagyi torta a kedvence, Marquez a rallyautózást próbálná ki, ha új kültéri tevékenységet választhatna. Cal Crutchlow, ( akinek elmondása alapján nagyon nem hiányoztak ezek a kérdések a tavaly év végén kihagyott futamok alatt ) Oulton parkba vinné motorozni a Gp mezőnyt, ha brit versenypályát kellene választania. Valentino nagyon intelligens krimi író szeretne lenni, ha motorozási tehetségét elcserélhetné, Alex Rinsről pedig kiderült, hogy semmilyen szupersztárra sincs beindulva, hosszas unszolásra Will Smith és Angelina Jolie nevét bökte ki, mint potenciális vacsora partnerekét. Végül a Motogp mezőny köztudottan falánk, hízásra hajlamos és legnagyobb darab versenyzője, Danilo Petrucci kapott kellemes kis kérdést, „ ki lenne a nyerő a Gp mezőnyben, ha futó, szkander és fánk evő versenyt rendeznének. Petrux az első versenyszámról nem tudott nyilatkozni, az utóbbi kettőben viszont komoly bajnok esélyesnek nevezte magát.

 A viccelődés után pénteken végre nyeregbe pattantak kedvenceink, a verseny sorozat színvonaláról sokat elárul, hogy a pénteki nap időeredményei alapján 21 versenyző motorozott 1 másodpercen belüli köridőt. Marquez a Ducatis fiúk és a Yamahák mind jól mentek, az FP 4-ben volt egy kis kalamajka, Marquez ezúttal terepfutó versenyen vett részt, mivel Repsol Hondája láncát veszítette. Volt vizes árok átugrás, meg minden ami a műfaj sajátja.

 


 

 

A csapat gyorsan reagált, másik motorral pár kör aztán a Q2-re már újra az egyes számú versenygéppel gurulhatott ki a pályára. Csalódást talán csak a Suzukis pilóták jelentettek, a jó versenytempó ellenére nem sikerült a Q2-be jutás, Alex Rins a 16. Joan Mir pedig a 19 helyről várhatta a rajtot. Az első 6 hely a rajtrácson: 1 Marc marquez, 2. az egy gyors körön mindig erős Maverick Vinales, 3. Andrea Doviziozo, 4. Valentino Rossi, 5. Jack Miller 6. Franco Morbidelli. Szép kis vegyes felvágott, 1 Honda, 3 Yamaha, 2 Ducati az első két sorban.

 A vasárnapi versenyre esős, változékony időt prognosztizáltak, az időjósok békája azóta is röhög a befőttes üvegben, hogy milyen jól beugratott mindenkit, lévén a Motogp futamra bárány felhős ég, és a hétvége legmelegebb hőmérséklete kényeztette a versenyzőket. Nagy volt tehát a bizonytalanság, ami később teljességgel alaptalannak bizonyult.

1. Marc Marquez: A 93-as argentin tangóját a Repsol Hondával sokféle finom és kevésbé finom, a versenypályák környékén használatos kifejezéssel lehet leírni. Másik ligában motorozott, szétcsapta a mezőnyt, mint a maltert, kifújta az orrából az egész bandát, elverte őket, mint a lovat. Nehéz vitatkozni azzal, amit láttunk. Tény, hogy Marc Motogp pályafutásának legfölényesebb győzelmét aratta, reméljük, hogy az izgalomfelelős nem szokik rá ennek a műsorszámnak az előadására. Kicsit hunyorítva az az érzésem támadt, hogy Mick Doohan valamelyik dögunalom győzelmének ismétlését nézem újra, ebben persze a Repsol Honda lassan 25 éve változatlan fényezése is közre játszott. Már a warm up-on érezhető volt, hogy nagyon éles a bajnok, előbb Morbilellit lökte le az ideális ívről, majd Dovi előtt mutatott be egy „már megint elment az eleje” mentést, végül a warm up leintése után sem engedte vissza a gázt, mintha már a futamon lennénk. A rajt utáni első kör: 1 másodperc előny. 3. kör. 3,1 másodperc előny… 1.39-es köridők stabilan, tényleg csak a koncentráció lankadása lehetett az egyetlen ellenfél ezen a hétvégén. 12 másodperc volt az előny, mire elengedte végre a gázmarkolatot ez az Ufo, aki motoron ülve próbálja elhitetni velünk, hogy ő is csak ember. Utólag visszatekintve, a teljesítmény nem volt előzmény nélküli. Az előző évi futamon is megvolt ugyanez a fölény, csak a lefullasztott motor, a büntetés, a sor végére száműzte a bajnokot. Onnan indult elszabadult hajóágyúként dicstelen útjára, ami végül 0 pontot és egy közepesnél nagyobb adag, vicsorgó Rossi fanatikust eredményezett. Ebben az évben minden másképp alakult, és még Vale-val is összejött a parola a verseny után. Gratuláció.


 

2. Valentino Rossi: A 46-os rajtszámú legenda vasárnap megint elkápráztatta a nagyérdeműt. Vale minden bizonnyal bensőséges viszonyt ápolhat Harrison Forddal, aki miután Indiana Jones szerepében megtalálta ( a jordániai Petra templomában ) az utolsó keresztes lovagot, a Szent Grált és az örök élet és ifjúság forrását, nyilvánvalóan megosztotta a titkot a motoros legendával. Vajon mi egyéb magyarázhatná az éppen 23 éve tartó menetelést, a lankadatlan vágyat a győzelemre, és a harcra, bármi áron? Jó ideje mondom, a gyorsasági motorversenyzés olyan aranykorát éljük, amire öregkorunkban is könnyes szemmel emlékezünk majd. Valentino és csapata egész hétvégén jól dolgozott, a verseny szimulációk is előre jelezték a várható jó eredményt. A Yamaha úgy tűnik most újra Yamahaként viselkedett, a technikás szakaszokon iskolázta a Ducatikat, és simán ledolgozta az egyenesekben összeszedett hátrányt, mindezt a hátsó gumik idő előtti elpusztítása nélkül. Jó lesz ez a szezon Vale, 2018 Sachsenring óta először újra a dobogón. Rossi a futam sajtótájékoztatóján felfedte a titkot. Az elején könnyen jönnek a győzelmek, de aztán megérkeznek az ifjú tehetségek és minden egyre nehezebb. Ilyenkor döntened kell: visszavonulsz, és otthon nézegeted a serlegeidet, vagy felveszed a kesztyűt és harcolsz tovább. Vale mindannyiunk legnagyobb szerencséjére az utóbbit választotta.

 


 

3. Andrea Doviziozo: Dovi, ( a név kötelez ), ezen a hétvégén hamisítatlan Dovi taktikát alkalmazott. Ezt, a boly tempóját meghatározó versenyzési modellt alkalmazva szokta széttördelni ellenfelei ritmusát, majd kihasználja motorja erősségeit, a motor erőt, a féktávon fantasztikus stabilitást. Azután túljut a kanyarokon, ahol a többiek úgysem tudják elkerülni, hiszen foglalja az ideális ívet. Azután újra jön az egyenes, ahol ellentmondást nem tűrve katapultál a Ducati Desmo. Ez a taktika ezen a hétvégén is működni látszott, de földönkívüli időket motorozó Marquez és a trükkös veterán Vale ellen hatástalan volt. Hozzá kell tegyük, hogy a Ducati ebben az évben is óriásit lépett előre, hiszen az Argentin pálya tavaly még a csapat mumusai közé tartozott, Dovi a 6. helyen végzett, most pedig 3 Duci is beverekedte magát az első 6-ba. Az Andrea féle pont veszteség minimalizálás tehát majdnem tökéletesen működött, a vb. ranglista vezető pozicióját viszont elveszítette az olasz. Kell még egy két szárnyacskás trükk a Gigi-től, hogy a Duci a pálya minden méterén előnyben legyen versenytársaival szemben.

4. Jack Miller: Nagy csatákat vívott az ausztrál az egész verseny folyamán. Most, hogy a katar-i futammal ellentétben motorja ülését nem kellett sutba dobnia, végre a motorversenyzéssel is foglalkozhatott. Volt meccs Dovival, Valentinoval, Vinalessel, Rins-el és Morbidellivel is, nem beszélve a legnagyobb vetélytárs Petrucciról, akinek az állásásra hajt Jack. A végére ennyi maradt a srácban és a gumikban, úgy tűnik a 4. helyet kibérelte az ausztrál, a tavalyi őrületben is ez a pozíció jutott neki a végén. Kis lépés ez az emberiség motorversenyzést kedvelő részének szemében, de nagy ugrás a Ducati gyári alakulatához vezető úton. Well done ahogy mondani szokták.

5. Alex Rins: Úgy tűnik, a Gp versenyzés ezen időszakában az 5. helyezés megszerzése a „reális cél”, ha egy versenyző és csapata képtelen összerakni egy gyors kört a Q1 és a Q2 edzéseken. Katarban Valentino mutatott be hasonló felzárkózást, most Alex villantott egy nagyot az isten háta mögül, a 16. helyről indulva. A futam közepe táján Marquezen kívül egyedül volt képes stabilan 1.40 közeli időket motorozni, de a Ducati szendvics ezúttal sem segített a „kanyar-közepén-gyors” technikán motorozó Rinsnek. Elakadt a nagy roham, pedig a köridők akár dobogós helyezést is érdemeltek volna. De a motorversenyzés már csak ilyen, a lóerők olyanok itt, mint a kosárlabdában a magasság. Lehetsz ügyes, technikás, és trükkös, a végén beleakadsz egy magas benga centerbe, aki véget vet a hősies vitézkedésnek. Nem baj Alex, bár 24 pont a hátrány a pontállásban, a 4. hely nem rossz egy ilyen kis csapattól…. és egy ilyen fiatal versenyzőtől!

 


 

6. Danilo Petrucci: Nagyon kedvelem ezt az olaszt. Látom rajta, hogy sajnos nem hiszi el magáról, hogy képes arra, amire képes lehetne. És ez baj, mert a Motogp paddockban bár mindenki mosolyog és kedves, de csakúgy, mint a való világban, ember embernek farkasa. A szimpatikus, de nem rámenős srácok pedig gyorsan a Gp világán kívül találják magukat. Danilo megint dobogós reményekkel érkezett, az edzések és a kvali megtépázták az önbizalmat rendesen. A 10. helyről rajtolva a 6. helyezés a végén persze nem rossz egy nem Ducati pályán, ( már ha beszélhetünk még ilyenről ), de így is éppen két Ducival több van előtte, mint amennyi a jövő évi szerződés bebiztosításához szükséges lenne.

A versenyen volt esemény gazdagon, íme néhány pozitív teljesítmény:

Nakagami nagyon szépen teljesít a tavalyi Hondán, Quartararo nagyon ügyes, Miguel Oliviera újoncként egyenesen zseniális 11. helyezésével a Zarco által motorozhatatlan Ktm nyergében.

Negatív hősök: Jorge Lorenzo, aki rajt után először a boxutcában használatos limitert bekapcsolva játszotta magát a legutolsó helyre, majd a szegény embert az ág is húzza alapon elhagyta a bal oldali kormány markolat gumiját, gondolom jó móka lehetett vas kormányt markolászva kigyorsítani és féktávozni egy közel 280 lóerős borzalom nyergében. Cal Crutchlow-t a versenyigazgatóság távolította el a dobogós helyezések közeléből, ha ők mondják biztosan megmozdult a motor a versenyző alatt a rajt előtti pillanatban, bár én nem láttam ennek jelét. Velem ellentétben a versenyszervezőknek van elektronikus eszközük az eset megállapítására, úgyhogy fogadjuk el, hogy Cal hibázott. Zarco továbbra is a narancsszínű kerek erdő közepéből keresi a kijáratot, egyelőre nincsenek biztató jelek, hogy ki is talál onnan.

 

Nem sokára Grand Prix of the Americas, Texas, valódi Marquez Land, hogy megállítható-e a 93-as két hét múlva megtudjuk….

 

 

#motogp #monsterenergyyamaha #teamsuzukiecstar #repsolhondateam#qatartest #missionwinnowducati #ktmfactoryracing #apriliaracinggresini #valentinorossi #narcmarquez #andreadoviziozo

Szállítás: 990 Ft, vagy ingyen
0-24 hotline: +36 70 935 4670
100% visszavásárlási garancia
Cégünk 1996 óta foglalkozik japán motorkerékpárok értékesítésével, alkatrész ellátásával, szervízelésével. Üzletünkben és webáruházunkban rengeteg márka közül választhattok: Shoei, Mugen Race, Bering, Alpinestar, Thor, Icon, Caberg, Motul, EBC, NGK, Hiflo-Filtro Gyári alkatrészek és kiegészítők: Suzuki, Yamaha, Kawasaki
2018 © Minden jog fenntartva! - rodeoride.hu
webdesign: webmestered.hu